يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۸۶۷
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: رسانه‌های این استان به عنوان جزو جدایی ناپذیر زندگی اجتماعی و موثر بر جنبه‌های مختلف آن، در شکل‌دهی به رفتارهای انتخاباتی افراد و جامعه تعیین کننده و اثر گذار عمل می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان بخشی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نقشی مهم در جهت دهی به رفتار سیاسی مردم دارند و از این رو از عوامل بسیار اثرگذار در افزایش مشارکت انتخاباتی در جامعه هستند.

وی  با بیان اینکه رسانه پل ارتباطی اثر گذار بر افکار عمومی است، افزود: فعالیت رسانه‌های عمومی استان بوشهر اعم از مکتوب و غیر مکتوب در این برهه زمانی می‌تواند علاوه بر ایجاد همبستگی، متحد و همدل کردن مردم برای رقم زدن یک صحنه پرشور انتخاباتی، منجر به پرورش شهروندی نقاد شود.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: مشارکت انتخاباتی به عنوان فرآیند اجتماعی- سیاسی از لایه‌های زیرین جامعه شروع می‌شود و با حرکت رو به بالا می‌تواند بر سیاست‌های دولت نیز تاثیرگذار باشد از این رو نقش آفرینی رسانه‌ها در شکل دهی به رفتارهای انتخاباتی عموم مردم، در سطوح مختلف سیاست کشور اثرگذار است.

مظفری ادامه داد: لازم است رسانه‌ها در بحبوحه و فرآیند انتخابات علاوه بر اینکه فعالیت‌های خود را بر محور قانون تنظیم می‌کنند، با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بموقع بایدها و نبایدهای عرصه انتخابات را به مردم برسانند تا جامعه تخلفات انتخاباتی را بشناسد و علاوه بر اینکه خود از تخلفات در این عرصه پرهیز می‌کنند، مانع از بروز جرایم در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها شوند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید ضمن تلاش برای ایجاد همدلی در افزایش مشارکت انتخاباتی به عنوان یکی از فرآیندهای سرنوشت ساز کشور، به الزامات قانونی و اخلاقی یک رقابت سالم نیز در انتخابات پایبند باشند.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اذعان کرد: با توجه به شرایط حاضر کشور، جامعه بیش از هر چیزی به اتحاد، همسویی و همبستگی نیاز دارد و نقش رسانه‌ها در مسیر انتخابات پیش رو ایجاد و بهبود این مهم است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر