فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۰ اگر بخواهیم دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در این حوزه در یک جمله تبیین کنیم این است که در این سال در مقایسه با سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش عادلانه، کیفی تر و توسعه کمی آن نیز بیشتر شد.
به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید روزانه ۲۸ کلاس درس جدید به فضای آموزشی کشور افزوده شد اما این افزایش فضای فیزیکی بدین معنا نیست که در عدالت، کیفیت و دسترسی به حدکمال رسیدیم زیرا فاصلهها تا شرایط آرمانی خیلی زیاد است.
وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش گامهای رو به جلو و خوبی برداشته شد و از نظر پوشش و دسترسی شرایط بهتری ایجاد شدهاست و امیدواریم این نهال مبارک روز به روز توسعه بیشتری پیدا و جامعه از برکات آن بهرهمند شود.
حاجی میرزایی یادآور شد: سال گذشته عجیب و غیرمنتظره بود زیرا نظام آموزشی ایران و دنیا در برابر بزرگترین چالش قرن مواجه شد که باید در یک وادی مبهم و ناشناخته قدم میگذاشت، با این حال آموزش فرزندان ایران زمین نباید تعطیل میشد زیرا این وفقه عوارض نگران کنندهای را به دنبال خود ایجاد میکرد که در چنین شرایطی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ تنوع واکنش آموزش و پرورش کشور به کرونا قابل تامل است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این شرایط سخت پیش آمده در کمتر از یک هفته مدرسه تلویزیونی راهاندازی و توسعه پیدا کرد و در ادامه نیز شبکه شاد توانست آموزش لازم را به دانشآموزان منتقل کند.
وی اظهار کرد: با وجود جمعیت ۱۵.۵ میلیونی دانشآموزان با راهاندازی شبکه شاد مناسبات این جمعیت تنظیم و بین صف و ستاد هماهنگی لازم انجام شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: در شبکه شاد با بسترسازی مناسبی که صورت گرفت از ورود سایر مسائل غیرآموزشی به شبکه شاد جلوگیری و محیط امنی برای دانشآموزان و خانوادههای آنها ایجاد شد.
وی بیان کرد: بدون شک چنانچه قصد بود تا در شرایط متعارف شبکه شاد و کار با آن به معلمان آموزش داده شود با هزینه و زمان زیادی همراه میشد ولی در شیوع کرونا با آشکار شدن خلاقیت و نوآوری کار برای فعالیت بر بستر شاد فراهم شد.
حاجی میرزایی گفت: با همه فراز و نشیبها و تلخیها این سال پشت سرگذاشته شد و چیزهای زیادی به دنبال داشت که تعلیم و تربیت را برای ورود به قرن جدید و اقتضائات دنیای مدرن آماده تر کرد.
وی اظهار کرد: در برگزاری امتحانات ۱۲ پایه تحصیلی در ۲ پایه نهم و دوازدهم که در آینده دانشآموزان تاثیرگذار است با برگزاری امتحانات حضوری حساسیت لازم ایجاد شد تا امتحانات دچار مناقشه نباشد.
حاجی میرزایی ادامه داد: در طول ۲ هفتهای که از امتحانات حضوری دانشآموزان میگذرد در بازدید از حوزهها از قطعیت فراهم سازی شرایط لازم برای امتحانات دانشآموزان اطمینان حاصل شد تا از سلامت آنان به عنوان آیندهسازان ایران زمین مراقبت لازم انجام شود.