شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۲۷۶
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: بیش از ۴۷ درصد مردم اسناد مالکیت تک برگ دریافت کرده اند، اما هنوز ۵۳ درصد مالکان برای تعویض سند مالکیت از دفترچه‌ای به تک برگ اقدام نکرده اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد رضا بزرگمهر افزود: با توجه به اینکه از سال ۹۳ تا ۹۸ قانون مکلف کرده بود که مردم باید اسناد دفترچه‌ای را تعویض کنند هنوز این اقدام به ویژه در روستا‌ها به خوبی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در روستا‌ها از طریق بنیاد مسکن اقداماتی انجام گرفت و سند دفترچه‌ای صادر و در اختیار مردم روستا قرار دادیم، اما هنوز اقدام زیادی صورت نگرفته و تقاضا داریم هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

بزرگمهر در مورد نحوه مراجعه روستاییان گفت: طبق برنامه ریزی با واحد‌های ثبتی و نماینده بنیاد مسکن، کارشناسان در دهیاری‌ها و شورا‌های روستا‌ها مستقر می‌شوند و این اسناد را به صورت یک صورتجلسه از آن‌ها تحویل می‌گیرند و کار‌های ثبت و تعویض اسناد را انجام می‌دهند.

وی افزود: روستاییان به دلیل اینکه دیگر رفت و آمد به واحد‌های ثبتی نداشته باشند و هزینه‌ها کاهش پیدا کند، فقط به دفاتر دهیاری و شورای روستا مراجعه کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: جریمه‌ای برای تحویل ندادن دفاتر دفتر چه‌ای در نظرگرفته نشده، ولی صاحبان سند با وجود اعتبار داشتن اسناد دفترچه‌ای نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بزرگمهر افزود: این موارد قانونی شامل انجام ندادن معامله هم می‌شود و در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر