فکرشهر: اگر در حوادث جداشدگی اتاق اتوبوس یا متلاشی شدن آن مشاهده شود قطعا علت این امر استفاده از پروفیلهای معمولی و ساختمانی در ساخت بدنه اتوبوس است.
به گزارش فکرشهر از رویداد۲۴، رئیس اسبق پلیس راه ناجا درباره حوادث اتوبوسها و آسیبهای آنها میگوید: «در حوادث اتوبوسها اگر ازهم جداشدگی اتاق اتوبوس یا متلاشی شدن آن مشاهده شود قطعا علت این امر استفاده از پروفیلهای معمولی و ساختمانی در ساخت بدنه اتوبوس به جای پروفیلهای صنعتی است که این امر هم به دلیل اختلاف قیمت زیاد این ۲ پروفیل است.»
سرهنگ سیدهادی هاشمی با اشاره به اینکه پاکسازی حاشیه راهها میتواند در کاهش شدت خسارات جانی و مالی موثر باشد اضافه میکند: «در دنیا حاشیه راهها از سنگ و نخالهها پاکسازی و نهرها و مسیلها پوشانده میشوند و اصطلاحا «منطقه عاری از خطر» ایجاد میکنند تا در صورت خروج وسایل نقلیه از راه به هر دلیل با کمترین صدمات جانی و مالی مواجه شوند.»
به گفته هاشمی ایجاد «منطقه عاری از خطر» نیازی به تکنولوژی ندارد و تنها با وسایل راهسازی که در ادارات راه موجود است میتواند قابل انجام باشد.