پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۹۵
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: در سه ماه اول سال جاری 1400 تعداد 1006 فقره شكايت پيرامون كالا و خدمات از طريق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و  ادارات تابعه شده است. 

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، رضا جمالی افزود: از مجموع 1006فقره شكايات رسيدگی شده، تعداد 276 فقره منجر به تشکیل پرونده شده است  و 650 فقره نیز غير متخلف شناخته و همچنین از مجموع شکایات رسيدگی شده تعداد 80 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

وی ادامه داد: بررسی وضعيت گزارشات حاكی از آن است كه بيشترين گزارشات و شكايت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، پوشاک، مرغ گرم، میوه و سبزی، موبایل، و مابقی مربوط به سایر کالاها است و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو  سبک، آرایشگاه های زنانه، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

جمالی اضافه کرد:  گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف مانند گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، عدم انجام تعهدات از بيشترين موارد تخلف بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق  سامانه 124 گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر