فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: در سه ماه اول سال جاری 1400 تعداد 1006 فقره شكايت پيرامون كالا و خدمات از طريق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه شده است.
به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، رضا جمالی افزود: از مجموع 1006فقره شكايات رسيدگی شده، تعداد 276 فقره منجر به تشکیل پرونده شده است و 650 فقره نیز غير متخلف شناخته و همچنین از مجموع شکایات رسيدگی شده تعداد 80 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی ادامه داد: بررسی وضعيت گزارشات حاكی از آن است كه بيشترين گزارشات و شكايت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، پوشاک، مرغ گرم، میوه و سبزی، موبایل، و مابقی مربوط به سایر کالاها است و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه های زنانه، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
جمالی اضافه کرد: گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف مانند گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، عدم انجام تعهدات از بيشترين موارد تخلف بوده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه 124 گزارش کنند.