دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۰۵۲
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسن به اندازه کافی در استان بوشهر هست و مشمولان بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون نروند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمحمد خواجه‌ییان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما نشان دادن نگرانی خود از روند رو به افزایش واگیری کرونا در کشور و استان بوشهر و آمار بالای مبتلایان استان گفت: در هفته‌ای که گذشت ۴ هزار و ۲۰۰ مورد جدید کرونا در استان شناسایی شد که به اندازه آمار سه ماه زمستان در دی، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۹ است!
 
او اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده شدت بروز بیماری در جامعه است؛ میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها به کمترین حد خود رسیده و مردم رعایت نمی‌کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌ها یک موضوع اجتماعی است و همه ما در برابر سلامت جامعه مسئول هستیم و باید همه از نظر قانونی و عرفی آن‌ها را رعایت کنیم تا افراد آسیب‌پذیر کمتر دچار شوند.
 
دکتر خواجه‌ییان با اعلام آمار واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: تا کنون بیش از ۲۴۶ هزار دز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است. ۲۱۱ هزار هم استانی واکسن را دریافت کرده‌اند که ۳۵ هزار نفر هر دو دز را دریافت کرده‌اند و دیگران نیز در زمان مشخص دز دوم خود را دریافت خواهند کرد.
 
او افزود: واکسن به اندازه کافی در استان هست و هیچ جای نگرانی نیست. افراد مشمول برای دریافت واکسن عجله نکنند، از مراجعه بدون نوبت خودداری کنند و اجازه دهند با نوبت و پیامک دعوت شوند؛ زیرا این کار موجب تجمع می‌شود و امکان سرایت بالا می‌رود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: استقبال در استان برای دریافت واکسن غیر از دو شهرستان در جنوب، خیلی خوب بوده است و تا کنون  ۲۸.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۶.۷ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال در استان واکسن دریافت کرده‌اند که آمار خوبی است.
 
خواجه‌ییان ابراز امیداوری کرد که تا دو ماه آینده واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در استان کامل شود.
 
او با اشاره به قرمز شدن شرایط کرونایی در استان بوشهر گفت: محدودیت‌های کرونایی تأثیرگذار است، زیرا رعایت به پایین‌ترین سطح خود رسیده و اعمال محدودیت می‌تواند در کنترل شیوع بیماری مؤثر باشد که البته این موضوع در دست ستاد ملی است؛ ولی تنها راه این است و دست‌کم باید دو هفته این محدودیت انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر