چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۶۸۸۷
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: یک مربی دوره‌های رباتیک گفت: زندگی امروزی با رباتیک گره‌خورده است و در شرایط فعلی بدون رباتیک بی‌معنا است.

به گزارش فکرشهر، حسین هراسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز رباتیک به کمک زندگی روزمره در جوامع مختلف آمده است و در تمامی لایه‌های جامعه اعم از خانه‌های ساده، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، بخش کشاورزی و غیره ردپای رباتیک دیده می‌شود.

این کارشناس ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی اضافه کرد: تکنولوژی با زندگی امروزی رابطه مستقیمی دارد و تصور زندگی بدون رباتیک و تکنولوژی هم کار سخت بوده و غیرممکن به نظر می‌رسد.

هراسی با بیان اینکه باید برای یادگیری رباتیک در چند رشته مهارت داشت، تصریح کرد: رباتیک ترکیبی از رشته‌های الکترونیک، مکانیک و برنامه‌نویسی است.

این مربی دوره‌های رباتیک تشریح کرد: برای یادگیری رباتیک و گذراندن دوره‌های موفق آمیز آموزش رباتیک، باید در کنار علم فنی و مهندسی، یادگیرنده قدرت خلاقیت ذهنی هم داشته باشد زیرا برای ساخت طرح، الگو گرفتن از دنیای پیرامون خیلی تأثیرگذار می‌باشد.

به اعتقاد هراسی، برای یادگیری باید به‌صورت مرحله‌ای در این رشته‌ها مهارت کسب کرده و به طبع به‌خاطر پیشرفت تکنولوژی همیشه باید در این حوزه به اطلاعات روز دنیا مسلط بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آموزش رباتیک را چگونه باید شروع کرد، گفت: در اولین گام باید در رشته مکانیک و الکترونیک شروع به یادگیری کند که می‌توان این دوره‌ها را در آموزشگاه‌ها سپری کرد یا به‌صورت مطالعه آزاد و آزمایش‌وخطا تجربه کسب کرد.

چالش های پیشروی یادگیری رباتیک

به باور هراسی، فعالیت کردن در این حوزه نیاز به صبر و شکیبایی دارد و بعد از شکست نباید ناامید شد بلکه باید به دنبال راه‌حل برای شکست آزمایش‌های قبلی بود.

این مربی دوره‌های رباتیک در پاسخ به اینکه استقبال دانش‌آموزان از آموزش رباتیک چگونه است، تشریح کرد: استقبال دانش‌آموزان در وهله اول مناسب است ولی در مرحله بعدی به دودسته تقسیم می‌شوند که یک عده با جدیت ادامه داده ولی عده‌ای دلسرد شده و انصراف می‌دهند که این مسئله به خانواده برای تشویق یا تنبیه دانش‌آموزان برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در کلاس‌هایی که برگزار می‌شود با این موضوع مواجه هستیم که بعضی از خانواده‌ها با انتظارات غیرواقعی و نابجا، به‌جای تشویق و پیشرفت دانش‌آموزان باعث دل‌زدگی و عدم ادامه مسیر می‌شوند.

به گفته هراسی، در این رشته که یک‌رشته فنی و مهندسی و عملی و آزمایشگاهی بوده و دایم در حال یادگیری و هیجان آموزشی است و در کنار آن ابزار و قطعات که هر روز گران‌تر می‌شود و تهیه ابزار و ادوات کار مشکلی است که در حقیقت چالشی پیشروی یادگیری رباتیک محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر