جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: اینقدر که مسوولین محترم برای گرانی نان هزینه کردند و جلسه گذاشتند، اگر این هزینه را صرف مسکن مهر می‌کردند، به جای سالی یک میلیون خانه خالی، سالی دو میلیون مکان خالی داشتیم...
کد خبر: ۱۰۲۹۶۷
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر ـ علیرضا گرمسیری: روزی روزگاری از سری اتفاقات عجیب و خاص و ناب برای مردم استان بوشهر، گرانی نان بود. آن هم چه نانی!؟ نانی که مهندسین پروازی به آن دسترسی ندارند و فقط به ملت شریف خودمان مربوط است. احساس می کنم در کالبد این نان ها، باید کلی مغز گردو و پسته باشد وگرنه دلیل گرانی آن هیچ توجیه منطقی ندارد. 

اینقدر که مسوولین محترم برای گرانی نان هزینه کردند و جلسه گذاشتند، اگر این هزینه را صرف مسکن مهر می‌کردند، به جای سالی یک میلیون خانه خالی، سالی دو میلیون مکان خالی داشتیم. 

با این شرایط، دیگر نان و «پکورا»، غذای اشرافی تلقی می شود و کسی که توانایی خرید آن را داشته باشد، باید از یارانه معیشتی و بنزین محروم شود. با این حال، ملاک های اشرافی گری در حال کامل شدن است و مرتبا به روزرسانی می‌شود که نان، تخم مرغ، ماست و پنیر و پراید، تیم خوبی را تشکیل دادند تا با توجه به گرانی روزانه شان احساس دهک پایین جامعه را از دست دهیم و کم کم فکر کت و شلوارهای سر میدان غضنفر باشیم و خود را لاکچری بپنداریم. 

جدیدا هم شرکت های معظم سایپا و ایران‌خودرو که نماد صنعت ما در جهان هستی هستند و از ترس رسیدن قیمت مرغ و تخم مرغ به محصولات خود در حرکت کاملا خودجوش و بدون ترس از نامه رییس جمهور، اندکی ارزش محصول خود را بالا آوردند تا همچنان حرف های خدا بیامرزی و عاقبت به خیری به سمت صنعت بزرگ کشور باشد.

تو همین گیر و دار روزگار و معیشت آرامش گونه کشور، شب یلدا هم خودنمایی می کند و با آهنگ «تو شب یلدای منی»، لرز بر گرده مان می‌اندازد. کاش یلدا را به درخواست مردم به تاخیر می انداختند تا اندکی حال و هوای جیبمان گسترش یابد یا ریس جمهور و تیم ظاهرا اقتصادی دولت، چیزی به جیبمان تزریق می‌کردند تا حداقل های ممکن برای شب یلدا را که همانا داشتن سفره یک‌بار مصرف است، بتوانیم تهیه کنیم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر