سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس روسیه استقلال دو منطقه دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت، آمریکا اعلام کرد تمام دیپلمات های خود را از اوکراین خارج و به لهستان منتقل می کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رسانه های آمریکایی دوشنبه شب به وقت محلی با توجه به مقامات آمریکایی این دستور با توجه به دلایل امنیتی صادر شده است.

یک مقام آمریکایی ادعا کرد اگر حمله ای صورت نگیرد، قرار است دیپلمات های آمریکایی صبح سه شنبه از اوکراین خارج شوند.

سفارت آمریکا قبلا از کی یف به شهر لویو در غرب اوکراین منتقل شده بود. دولت بایدن همچنین از کارکنان غیر ضروری سفارت و شهروندان آمریکایی خواسته است تا اوکراین را ترک کنند.

رسانه های آمریکایی ادعا کردند به دنبال ارزیابی های آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله قریب الوقوع به اوکراین است، چندین کشور دیگر سفارتخانه های خود را منتقل کرده و هشدارهای مسافرتی صادر کرده اند و به شهروندان خود هشدار داده اند که به اوکراین سفر نکنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آن‌ها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر