پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: در آئینی با حضور تعدادی از مسئولان استان بوشهر، ۱۱۱ نهال به نام ۱۱۱ شهید فرهنگی استان در اردوگاه تربیتی دانش‌آموزی چاه‌کوتاه کاشته شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح یکشنبه در این آئین با بیان اینکه اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود اظهار کرد: در آستانه برگزاری این کنگره، به نام و یاد شهدا در سراسر استان نهال کاشته می‌شود.

علی موحدی افزود: در آئین امروز با همکاری اداره کل منابع طبیعی ۱۱۱ نهال به نام ۱۱۱ شهید فرهنگی استان کاشته شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان دارای دو اردوگاه استانی در کازرون و چاه‌کوتاه است، اظهار کرد: در تلاش برای تبدیل اردوگاه استانی الغدیر به اردوگاه ملی و اردوگاه استانی امام خمینی چاه‌کوتاه به اردوگاه قطب جنوب کشور هستیم.

استاندار بوشهر نیز در این مراسم آبرسانی و ورود گاز به منازل مردم را دو اقدام راهبردی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی دانست و عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی گاز طبیعی به خانه‌های مردم در همه شهرهای استان و ۹۴ درصد روستاهای استان رسیده است، به همین مردم نیازی ندارند تا درختان و بوته‌ها را برای سوخت از بین ببرند.

احمد محمدی‌زاده ادامه داد: من روستاهایی را در استان می‌شناسم که در دوران شاه حتی صد درخت هم در آنجا وجود نداشت اما امروز به برکت انقلاب آنجا تبدیل به باغستان شده‌اند.
وی یادآور شد: با وجود اینکه میدان گازی پارس شمالی در قبل انقلاب توسط آمریکایی‌ها کشف شد اما نعمت گاز حتی به روستای زیارت در ۵ کیلومتری این میدان نرسید اما به برکت جمهوری اسلامی، گاز میدان پارس جنوبی از اعماق خلیج فارس به دورترین روستاها در ایران اسلامی رسیده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰ هزار متر مکعب پسماند فاضلاب فقط در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم تولید می‌شود، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت آب و فاضلاب برای تصفیه سازی پسماند، فضای درختکاری استان را در یک برنامه مدون در سال ۱۴۰۱ گسترش دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت اردوگاه‌های تربیتی دانش‌آموزی در ۶ شهرستان استان تاکید کرد: منابع طبیعی زمین مناسب را برای ساخت اردوگاه در ۴ شهرستان باقی مانده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر