شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۹۲۱
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: امام جمعه دیر استان بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای جوان خودجوش مردمی در کنار نیروی انتظامی، سپاه و بسیج جهت اجرای برنامه های پرمحتوای فرهنگی در ایام نوروز و امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: در مقابل منکرات جامعه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که  زمینه ساز ظهور است، را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تبیین مسئله انتظار، عنوان کرد: امروزه در مقابل شیادان مدعی مهدویت و رابطه با امام زمان(عج)، شبهات غیبت و وجود و طول عمر امام زمان(عج) نیاز به روشنگری و کار فرهنگی است.

امام جمعه دیر خواستار همکاری همه دستگاه ها در اجرای جشن بزرگ نیمه شعبان شد و تاکید کرد: ستاد و کمیته دائمی مناسبت های شهرستان تشکیل و صندوق حمایتی برای کمک به برگزاری مراسم مختلف راه اندازی شود.

حسینی با اشاره به پیش بینی مسئولان مبنی بر حضور چند میلیونی مسافران نوروزی در استان بوشهر، ادامه داد: علاوه بر مسئله فراهم کردن امکانات رفاهی و بهداشتی لازم برای حضور مسافران، باید درخصوص نظارت بر رعایت مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی و همچنین پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برنامه ریزی شود.

امام جمعه دیر بیان کرد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ به فضا و همچنین موشک باران مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها در اربیل عراق را به سپاه پاسداران تبریک می گوییم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع)، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای ساماندهی ساحل، گفت: همه باید کمک کنیم فرهنگ جامعه سالم و ارزش های اسلامی حفظ شود. 

مصطفی فخرایی افزود: حضور مسئولین در ایام نوروز در سواحل در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و دینی نوعی فرهنگ سازی برای رعایت شئونات اسلامی است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: در کنار توجه به فراهم کردن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی نباید از برخی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی غافل شویم.

سرهنگ ایرج سلیمانی افزود: در ایام نوروز گشت های امر به معروف و نهی از منکر بسیج در ساحل شهر دیر مستقر می شوند که نیاز به پشتیبانی و حمایت نیروی انتظامی و فراهم کردن امکانات لازم توسط مسئولان برای آنان است.

وی عنوان کرد:  پخش اذان، اقامه نمازجماعت و اجرای برنامه های فرهنگی دیگر در ساحل در دستور کار قرار دارد که در کنار آن می توان زمینه ای برای پخش فیلم های سینمایی شاد و جذاب نیز فراهم کرد.

فرمانده سپاه شهرستان دیر تاکید کرد: متاسفانه  گاهی اوقات شاهد هنجارشکنی هایی در بازدید گردشگران از نقاط گردشگری شهرستان هستیم که انتظار می رود میراث فرهنگی به لیدرهای آنها تذکرات لازم را بدهد.

وی افزود: برگزاری برنامه ها در سطح شهرستان باید با مجوز مراجع ذیصلاح مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

سلیمانی یادآور شد: گسترش نامگذاری صنوف، کافه ها و آرایشگاه ها به نام های غربی یکی دیگر از دغدغه هایی است که باید در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر گفت: تبیین مسائل فرهنگی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و ضمن پرهیز از کلی گویی باید به عملیاتی کردن برنامه ها تمرکز داشته باشند.

غلامرضا ناطقی پور افزود: مقوله فرهنگ بخشنامه پذیر نیست بلکه برنامه پذیر است لذا ضمن خودداری از سیاسی کردن آن باید در حل و فصل مشکلات جامعه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به تنهایی نمی تواند مشکلات اجتماعی را رصد و حل کند بلکه به حمایت و حضور و اظهار نظر تمام نهادهای فرهنگی نیازمند است تا مفهوم و جایگاه شورای فرهنگ عمومی  ارتقا یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر