جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۰۳
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

فکرشهر: نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم ایجاد معاونت انرژی در استانداری بوشهر، گفت: طرح مسئولیت‌های اجتماعی به قانون تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن رمضانی عصر شنبه در نشست استاندار با رؤسای شورای شهرستان‌ها و شهرهای استان بوشهر با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خوب جامعه شورایی، از نگاه تعاملی استاندار و معاونین ایشان با شورای اسلامی استان تقدیر کرد.

وی با اشاره به جایگاه استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر که مسئولیت اجتماعی خطیری در قبال مردم منطقه و استان دارند، می‌بایست در تصمیمات کلان خود به ویژه در انتصاب و بکارگیری مدیران بومی، انعطاف پذیر عمل کرده و رویکرد تعاملی با مدیران ارشد استان را در پیش بگیرند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها راه اندازی و بهره گیری معاونت انرژی استانداری بوشهر را به یک ضرورت مهم برای تحولات اساسی در استان دانست و خواستار پیگیری همه جانبه مسئولان استانی برای تحقق این مطالبه در سطح کشور شد.

وی از ارائه طرح ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تبدیل آن به قانون در کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها خبر داد و گفت: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی نفت در قبال محیط پیرامونی رانمی توان تنها در قالب یک نظامنامه از سوی وزارت نفت به شکل مطلوبی در استان بوشهر به اجرا درآورد، چرا که بسیاری از مدیران و شرکت‌های خصوصی نفت، گاز و پتروشیمی خود را متعهد و ملزم به اجرای آن نمی‌دانند.

رمضانی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اجرای سلیقه‌ای مسئولیت‌های اجتماعی نفت به محلی برای چالش در بین مناطق و مدیران تبدیل شده است که تبدیل این طرح ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع به قانون، ضمن صیانت از حق مردمی که حضور صنایع به ویژه صنایع آلاینده محیط زندگی آنان را متأثر ساخته است، می‌تواند به نقطه عطفی در روند محرومیت زدایی از استان‌های نفت خیز و گاز خیز تبدیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر