جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۶۰
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: سرپرست فرمانداری دشتستان اظهار داشت: با توجه به بازدیدهایی که از مناطق کم برخوردار شهرستان داشتم، مناطقی را دیدم که طی سالیان گذشته کمتر به آنها رسیدگی شده است و امکانات کافی ندارند بنابراین تصمیم گرفتیم که کاروان خدمت را در این مناطق اجرا کنیم.

صادق بوستانی افزود: کار کاروان خدمت این است که دستگاه های اجرایی شهرستان در بازه زمانی مشخصی در محل حاضر شده و مشکلات را بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در اولین مورد از عصر چهارشنبه به بخش بوشکان خواهیم رفت و با تمام مسوولین دستگاه های اجرایی، مدیران کل و بعضاً معاونین استاندار حضور خواهیم یافت و این مورد تا عصر جمعه ادامه خواهد داشت.

بوستانی بیان کرد: در این برنامه حدود ۱۵۰ نفر از مدیران، کارشناسان و مسوولین شرکت خواهند داشته و با حضور در روستاها مشکلات را از نزدیک بررسی و حل خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری دشتستان با بیان اینکه هر کدام از مشاورین که کنار من قرار گرفته اند به اندازه یک معاونت در حال تلاش هستند، گفت: در این مدت از من ایراد گرفته می‌شد که چرا این همه مشاور منصوب می‌کنی؟ باید بگویم که مشاوران من هر کدام یک تیم از کارشناسان را در کنار خود دارند و نظرات بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

صادق بوستانی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در کنار گروه های جهادی در حال انجام آن هستیم استفاده از بنیادهایی مانند بنیاد علوی است که با رایزنی صورت گرفته این بنیاد بخش هدف خود در استان بوشهر را بخش ارم و بوشکان در راستای اشتغالزایی قرار داده است.

وی اضافه کرد: در کاروان خدمت از خدمات خیرین برای کمک به نیازمندان، استفاده از بانوان برای آموزش و اشتغال خانگی، بسیج ادارات، طلاب خواهر و برادر برای ارائه مشاوره به خانواده ها و موضوعات مختلف دیگر استفاده خواهد شد.

وی از جمله کارهای جهادی دیگر را در حوزه پزشکی و مواردی از سونوگرافی گرفته تا دندانپزشکی خواند و افزود: دامپزشکی از دیگر مواردی است که امکانات خود را در منطقه مستقر خواهد کرد و مشکلات دام اهالی منطقه را بررسی خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری دشتستان بیان کرد: با توجه به حضور مدیران ارائه میز خدمت از کارهای دیگری است که در تمام روستاها برگزار خواهد شد تا مشکلات مردم از نزدیک بررسی و حل شود.

بوستانی با تاکید بر اینکه حرکت ما در آن منطقه به صورت کاروانی خواهد بود و قرار است همه مسوولین و ماشین آلاتی که برای خدمت راهی بخش بوشکان هستند با یکدیگر در آن محل حضور یابند تا مردم حضور را احساس کنند گفت: تعمیر وسایل منزل توسط گروه های جهادی، نانوایی سیار و پخت نان رایگان، بررسی برای پرداخت وام های خوداشتغالی، توزیع بسته های معیشتی و... از دیگر کارهایی است که انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: پیگیری مشکلات حوزه آب و راه و بهداشت و درمان که معضلات اساسی مردم بخش است را به طور جدی در این چند روز پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تمام مناطق از روستاهای بزرگ گرفته تا مناطقی که دو یا سه خانوار دارند همه دیده شده و به مشکلات آنها رسیدگی خواهد  شد.

این مقام مسوول افزود: همانطور که شما گلایه دارید ما نیز از نبود امکانات در بخش بهداشت و درمان در شهرستان گلایه داریم و بسیاری از این موارد باید با آوردن بودجه و اعتبارات ملی در تهران حل شود که من و شما می‌دانیم پیگیری موضوعات در تهران وظیفه چه کسی است که انجام نمی‌شود.

سرپرست فرمانداری دشتستان در پاسخ به «فکرشهر» مبنی به چگونگی برنامه بازدید از مناطق کم برخوردار دشتستان گفت: این هفته در بخش بوشکان هستیم، هفته آینده به بخش ارم خواهیم رفت و همین برنامه را اجرا خواهیم کرد.

صادق بوستانی در ادامه پاسخ به «فکرشهر» تصریح کرد: تمام مشکلاتی که مدیران می‌بینند و احصا میکنند هر کدام را که می‌توان در لحظه حل کرد اقدام می‌شود و هر کدام که نیاز به کار بیشتر دارد را با حضور کارشناسان در روز آخر بررسی کرده و پیگیری آنها را طی روزهای بعد تا رسیدن به سرانجام ادامه خواهیم داد.

وی بیان داشت: برای افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی می‌کنند و یا وسیله جهت ایاب و ذهاب به محل استقرار کاروان را ندارند نیز وسیله هایی جهت حمل و نقل در نظر گرفته شده تا ایشان را بیاورد.

وی تاکید کرد: تمامی خدماتی که در این چند روز به مردم داده می‌شود همگی رایگان است.

به گزارش فکرشهر، نشست خبری سرپرست فرمانداری دشتستان با رسانه ها با موضوع کاروان خدمت در بخش بوشکان روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه 1401 در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر