سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۱۹۷
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: رزمایش کاروان خدمت با مدیریت سرپرست فرمانداری دشتستان در مناطق کم برخوردار بخش بوشکان این شهرستان با حضور جهادگرانی که دغدغه مند زندگی محرومان هستند، برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بانگ حرکت کاروان جهادی در دشتستان برآمد و مشتاقان خدمت از هر قشر و صنفی و با هر مهارت و توانمندی برای نشاندن لبخندی بر لب و بارقه امیدی در دل همنوع و هموطنان به خط شدند.

در همراهی با این کاروان و حضور همگام با آنان در روستا به روستا و دیدن آغوش باز روستائیان کم توقع و مهمان نواز و مشاهده رضایت مندی آنها از خدمات جهادگران، ارزش این کارهای جهادی بخوبی درک می‌شود.

خدمت با روحیه بالا و هدفی الهی به مردمی که آنقدر نجیب هستند و شرافتمندانه زندگی می کنند که حتی از دیداری ساده هم خوشحال می شوند و راضی هستند که کسی هست که به یاد آنها باشد، بسیار ارزشمند است.

در کاروان خدمت دشتستان ۱۵۰نفر از جهادگران شهرستان برای خدمت رسانی به مردم بخش بوشکان که دسترسی به بسیاری از امکانات برای آنها مقدور نیست از مهارت و تخصص خود استفاده کردند.

سرپرست فرمانداری دشتستان در این سفر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رزمایش کاروان خدمت در راستای برطرف کردن مشکلات و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار و روستاهای دور از امکانات بخش بوشکان به مدت سه روز اجرا شد.

صادق بوستانی افزود:  این رزمایش در حوزه های بهداشت و درمان، راه ، آب، کشاورزی و دامپروری، فرهنگی و آموزشی و صنوف خدماتی به مردم سراسر بخش ارائه خدمت کردند.

وی یادآور شد: در کنار گروه‌های جهادی اداری، حوزه‌های علمیه، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی مردمی و تعمیرکاران شهرستان دشتستان حضور داشتند و خدمات ارزنده ای ارائه دادند.

بوستانی بیان کرد: نکته جالب این رزمایش همدلی و خدمت خالصانه صنوف تعمیرکار شهرستان دشتستان بود که سه روز کار و کسب خود را تعطیل کردند و در روستاهایی که بسیار از مرکز شهرستان دور هستند ده ها کولر، یخچال، اجاق گاز، پنکه و سایر وسایل برقی و لوازم خانگی کوچک و بزرگ را تعمیر کردند.

سرپرست فرمانداری دشتستان ادامه داد: با حضور مدیران شهرستانی بویژه جهادکشاورزی، آب، راه، برق،عشایر، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، دامپزشکی، ثبت احوال، بهزیستی و امور بانوان و برگزاری چندین جلسه بررسی مشکلات در محل دهیاری‌ها و مرکز بخش نتایج و مصوبات خوبی حاصل شد.

وی گفت: دیدار چهره به چهره و ملاقات با مردم و حضور در منزل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و بررسی مسائل و مشکلات آنها از دیگر برنامه‌ها در این کاروان خدمت بود.

بوستانی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب جهادگران و نتایج خوب این رزمایش سعی خواهیم کرد در آینده ای نزدیک در بخش ارم نیز اجرا شود و این روند خدمت رسانی همچنان بصورت جهادی تداوم داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: در این طرح جهادی ۱۰ پزشک متخصص مغز و اعصاب، کلیه و مجاری ادراری، ارتوپد، عفونی، اطفال، چهار دندانپزشک، ۲۵نیروی بهداشت، درمان و اورژانس حضور داشتند.

ماریا خوی شدوست افزود: ۸۰۵مورد خدمات درمانی، مامایی، پرستاری و آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت کلمه و ۷۱۳مورد نیز در مرکز بوشکان انجام شد.
وی بیان کرد: بازدید از تاسیسات آب، محل‌های دفن پسماند شهر و روستا، آموزش به متصدیان مراکز و اماکن، کلرسنجی و  نمونه برداری میکروبی از شبکه توزیع و منابع آبی شهر و روستا نیز انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان گفت: واکسینه شدن ۶ هزار راس دام سبک علیه تب مالت، سم پاشی هفت هزار راس دام سبک علیه انگل های خارجی(کنه و کک) و  پنج هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در این چند روز در این طرح بزرگ کاروان خدمت در بخش بوشکان صورت گرفت.

فیصل ضرغامی افزود: همچنین ویزیت رایگان و بیماریابی در گله‌های گوسفند روستاها انجام و دارو تجویز شد و در صورت نیاز آزمایش و نمونه برداری صورت گرفت.

وی ادامه داد: آموزش چهره به چهره در زمینه بیماری‌های دام و عوامل مستعد به ابتلا و شرایط و راه‌های پیشگیری و کنترل و برنامه منظم واکسناسیون به دامداران انجام شد.

ضرغامی بیان کرد: دامداران و عشایر در روستاهای صعب العبور و دورافتاده که هزینه درمان، انتقال دام بیمار و یا اعزام  دامپزشک به این روستاها بسیار برای آنها مشکل است این طرح کمک بسیار بزرگی به آنها و اقتصاد روستایی بود و آنها احساس رضایت زیادی داشتند.

رئیس راهداری و امنیت جاده ای دشتستان نیز اظهار داشت: ۱۰نیروی راهدار به همراه پنج دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در حوزه های مختلف راهداری در این چند روز رزمایش به مردم بخش خدمات رسانی کردند.

سامان قلی پور افزود: زیرسازی کامل راه روستایی احمدی بطول یکهزار و ۲۰۰متر با اجرای مخلوط ریزی، تراکم و بهسازی مسیر که پیش از این مسیر مالرو و بسیار ناهموار بود انجام شد.

وی گفت: تکمیل علائم ایمنی محور کلمه تا بوشکان، ریزش‌برداری کانال‌های محور شاه پسرمرد و اصلاح یکی از قوس‌های خطرناک محور فراشبند انجام شد.

قلی پور همچنین از خط کشی محور کلمه تا فراشبند و حذف سه تپه مانع دید در گردنه خون برای افزایش ایمنی مسیر انجام شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر