جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان با بیان اینکه نخل و خرما یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان است گفت: نخل داران شهرستان از آبیاری قطره ای و روش‌های نوین برای آبیاری نخل‌ها استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح پنج شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: با توجه به دغدغه کشاورزان و نخل داران شهر اهرم در خصوص کاهش پرداخت آب بها نخل‌ها و کشاورزان شهرستان، با پیگیری‌های که انجام شده کاهش پرداختی آب بها در دست بررسی است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه سد خائیز تکمیل و در باراندگی سال گذشت تا حدودی آب گیری شده است، بیان کرد: برای انتقال آب از سد خائیز تا کانال‌های آبیاری نخل‌های شهر اهرم اقدامات اولیه انجام شد که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

فرماندار تنگستان خاطر نشان کرد: با مشخص شدن اعتبار و پیمانکار سد باهوش اهرم عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود و مدت زمان احداث و تکمیل سد باهوش را دو سال اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سرشماری یا واشماری نخل‌های شهر اهرم حد و حدود آنها مشخص می‌شود ن افزود: سرشماری یا واشماری نخل‌های شهر اهرم برای توزیع آّب به صورت عادلان میان نخل داران و کشاورزی در آینده برای نخل داران و کشاورزان مفید و الزامی است.

لطفی ادامه داد: همکاری و همراهی کشاورزان با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شورای اسلامی شهر اهرم نیازاست اگر هم اختلاف نظری وجود دارد باید به حداقل رسانیده شود.

فرماندار تنگستان بیان کرد: ادارات برق و جهاد کشاورزی شهرستان در جهت تغییر کنتور برق چه کنتورهایی قبل چه واگذاری کردند و نیاز به تغییر دارد و چه کنتورهای جدیداً می‌خواهند واگذار کنند با کشاورزان همکاری و همراهی لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش نخل‌ها یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان است یادآور شد: از نخل داران شهرستان می‌خواهیم تا از آبیاری قطره ایی و روش‌های نوین آبیاری برای آبیاری نخل‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر