پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۰۳۹
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: شهردار وحدتیه گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهر وحدتیه نسبت به سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده و از ۱۳ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش «فکرشهر»، «حسین ارشدی» در نشست خبری و هم اندیشی که امروز ـ یکم تیرماه ۱۴۰۱ ـ برگزار شد، با بیان این که عملکرد تقریبا سه ماهه خود را به مردم ارائه خواهم کرد، اظهارداشت: بنا داریم از این پس هر سه ماه یک بار این روند را تکرار کنیم.

وی بیان داشت: من مدیر اداری یا سازمانی نبوده ام و عضو هیچ گروه حزبی یا سیاسی نبوده ام و تنها مردم منت بر من گذاشته و برای خدمتگزاری انتخاب کرده اند؛ شهردار نباید وارد بازی سیاسی شود و باید با تمام قدرت از همه ابزارها برای خدمت رسانی به مردم استفاده کند و مردم عمران و آبادانی را می‌بینند و برایشان مهم است نه کارهای سیاسی.

شهردار وحدتیه گفت: مردم چیزی جز حق خود را نمی‌خواهند و امیدوارم خداوند کمک کنند و اعضای شورا هم یاری کنند تا بتوانیم به کارهای مردم رسیدگی کنیم.

ارشدی با بیان این که «تمام اسناد مالی دوره کاری موجود است و همگی قابل دسترسی است»، افزود: از زمان حضورم، پنجاه درصد بدهی های قبلی شهرداری را پرداخت کرده ام و حقوق و مزایای کارمندان نیز به موقع پرداخت شده است.

او گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهر وحدتیه نسبت به سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده و از ۱۳ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه، درباره دره فصلی شهر وحدتیه، اظهارداشت: دره فصلی را به عنوان کمربندی مدنظر داریم و می‌خواهیم گره ترافیکی را برطرف کنیم، ضمن این که به چشم عمرانی و آبادانی به آن نگاه می‌کنیم.

شهردار وحدتیه ادامه داد: این دره را به عنوان پل ورودی و خروجی در نظر گرفته ایم و قصد داریم این مسیر سه کیلومتری را با ایجاد فضای سبز و مراکز تفریحی، ساماندهی کنیم و در حال بررسی آن هستیم. همچنین، در حال انجام مطالعات آب با انتخاب مشاور هستیم تا پس از بررسی های لازم و کارشناسی، کارهای لازم را انجام دهیم تا اتفاقی مانند سیل سال گذشته اتفاق نیافتد.

وی این را هم گفت که برای این دره، احداث دیوار حفاظتی و جابجایی کابل در برنامه قرار دارد و افزود: پاکسازی مسیر دره فصلی، رفع موانعی که در بستر رودخانه وجود داشته و ایجاد مخاطره می‌کرد، عدم صدور مجوز برای برخی کارها و موارد زیرزمینی، لایروبی بیش از یک متر از بستر رودخانه و افزایش حجم بردن آب و یک سری اقدامات از جمله کارهایی است که انجام داده ایم تا از وقوع سیلی مانند دو سال پیش جلوگیری کنیم.

او بیان داشت: زیرساخت شهر وحدتیه در حوزه مخابرات زیرساخت روستایی است و مخابرات هم می‌خواهد از همین حجم درآمدزایی کند و این روند جوابگو نیست و هزینه درست کردن آن نیز در توان شهرداری نیست؛ البته باید از مدیر مخابرات تشکر کنیم که بعد از سه سال بسته بودن درب مخابرات، درب مخابرات وحدتیه را باز کرده است و الان سیم بان نیز آورده است و تا حدودی مردم راضی هستند.

شهردار وحدتیه در ادامه گفت: جمع آوری نخاله‌های شهری وظیفه شهرداری نیست، اما این کار را انجام داده ایم و با فرهنگ سازی در حال کم کردن نخاله ها و رفع این مشکل هستیم.

ارشدی افزود: زمین های چمن مصنوعی سطح شهر را بهسازی و نوسازی و آنها را به ورزشکاران واگذار کرده ایم.

حسین ارشدی بیان داشت: وحدتیه شهری جوان است و جوانان، نیاز به تفریحات زیاد دارند و فکر کنم ما تنها شهرداری هستیم که تمام بودجه فرهنگی ورزشی خود را هزینه کرده ایم و جا دارد همه ارگان هایی که در حوزه جوانان مسوولیت دارند پای کار آمده و به جوانان خدمت کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه هایی مانند احداث سالن اجتماعات و احداث ساختمان سلامت را که ساختمانی است برای اسکان پزشکانی که به این شهر می‌آیند، بتوانیم طی ۴ سالی که در شورا و شهرداری هستیم انجام دهیم.

شهردار وحدیته درباره طرح احداث مسکن ملی در این شهر نیز بیان داشت: چون شهر وحدتیه زمین ملی ندارد و همه زمین ها صاحب دارند، برای ۳۶۰ جوانی که متقاضی مسکن ملی هستند در حال رایزنی با افراد هستیم که بتوانیم زمین های لازم را فراهم کنیم و در اولین قدم زمین مورد نیاز دو تن از همکاران خود را فراهم کرده ایم.

او در پایان اضافه کرد: از رسانه ها خواهش می کنیم که به کمک ما بیایند و صدای ما را به بالادستی ها نیز برسانند تا بدانند ما چه مشکلاتی داریم.

نامی نظری ـ روابط عمومی شهرداری وحدتیه ـ نیز در این نشست گفت: رسانه ها، پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند و به عنوان رکن چهارم دموکراسی همیشه به ما کمک کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر