شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۱۴۹
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هیچ مددجویی در استان بوشهر در نوبت جهیزیه و درمان نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدرضا میری عصر پنجشنبه در نشست با نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: اظهار داشت: استان بوشهر مقام اول کشوری در سه زمینه زکات، امداد هوشمند و جذب و توزیع لوازم سرمایشی از جمله کولر و یخچال را کسب کرده است.

وی ادامه داد: آمار و عملکرد نشان می‌دهد کمیته امداد استان در اغلب سر فصل‌های خدمتی به مددجویان از جمله اشتغال و خودکفایی، مسکن، تأمین لوازم ضروری مددجو، جهیزیه، زکات، تسهیلات وام و … در کشور پیشتاز بوده و کسب رتبه کرده است.

میری خاطر نشان کرد: خدمات‌رسانی کمیته امداد تنها منحصر به مددجویان تحت پوشش این نهاد نبوده بلکه افرادی که برای کارآفرینی نیز به آن مراجعه کرده‌اند از خدمات تسهیلات وام برای حوزه اشتغالزایی بهره‌مند شده‌اند و یا افرادی که مشکلات موردی دارند به آنها کمک شده است.

تأمین لوازم ضروری زندگی مدجویان

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۰ این نهاد در سر فصل‌های مختلف نسبت به سال ۱۳۹۹ گفت: با یاری خداوند، تلاش همکارانم و البته حمایت‌های خوب مردم نوع دوست استان و مسئولان کشوری و استانی در همه سر فصل‌ها رشد محسوسی بوجود آمده است.

وی گفت: در حوزه تأمین لوازم ضروری زندگی مدجویان همچون کولر، یخچال و منبع آب ۱۲۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته ایم.

میری افزود: همچنین در حوزه وام کارگشایی با ۱۵۴ درصد رشد، در حوزه وام ودیعه مسکن با ۱۹۶ درصد رشد، در حوزه احداث مسکن با ۱۱۶ درصد رشد، در حوزه لوله کشی گاز منازل مددجویان با ۹۷ درصد رشد، در حوزه تعمیرات مسکن ۱۷۵ و در حوزه جذب خانوارهای تحت حمایت ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

رتبه دوم کشور در اشتغال و خودکفایی

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در دو حوزه جهیزیه و درمان صف را شکسته ایم و هم اکنون هیچ مددجوی وجود ندارد که پشت نوبت جهیزیه و یا در انتظار پرداخت سند درمانی خود باشد.

میری با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری استان در زمینه ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینه جذب اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۰ جذب شد و علاوه بر این ۲۰ میلیارد تومان دیگر هم از اعتبارات جدب نشده استان‌های دیگر را به استان آورده ایم.

وی خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر گازی و یخچال از جمله دو هزار کولر و هزار و ۵۰۰ یخچال در سه ماهه سال جاری جذب شد که ۱۶ میلیارد تومان آن فقط به حوزه ادارات شهرستان دشتستان اختصاص یافت.

میری خاطر نشان کرد: همه این کارها به عنوان وظیفه خدمتگزاری به ولی نعمتان جامعه است که با حمایت مردم و خیران نیکوکار هم استانی و همچنین تلاش همکارانم رقم خورده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر