چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۹۰۶
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: کتاب  «زاغ دینِشت»، خُرده تلاشی ست در زمینه فرهنگ مردم (فولکلور) روستای رودفاریاب، از توابع بخشِ ارمِ شهرستان دشتستان که توسط ناصر تیموری جمع آوری شده است.

به گزارش فکرشهر، بخش اعظمِ مطالبِ این کتاب، با تأکید بر ترانه ها و تک بیت های محلی بوده که جمع آوری و تدوین این اثر، از اسفند 1398 آغاز و تا اردیبهشت 1401 تداوم داشته است.

نویسنده  «زاغ دینِشت» در ابتدا نگاهی گذرا به روستای رودفاریاب انداخته و پس از معرفی اجمالی، به فرهنگ عامه آن پرداخته و اشعار محلی شیرینِ مردمانِ دیرینِ این سامان را از سینه ی سالداران و کهنسالان بیرون کشانیده و بر صحیفه ی کتاب نشانیده است.

گردآورنده مطالبِ مکتسب را در مباحثی جداگانه و تفکیکی به صورت بیت های عروسی، ترانه ها و تک بیت های عاشقانه، فُیزها ( شَروه ها )، لالایی ها، ترانه های نوازش و نیز شماری مطالبِ پراکنده ی دیگر دسته بندی و تقسیم کرده است.

کتاب «زاغ دینشت» به نویسندگی ناصر تیموری به گونه ای جلد دوم و نسخه ی تکمیلی کتاب  «هُشکِله» است که پیشتر از این، توسط همین پژوهنده، در بهار 1399 به چاپ رسیده است.

 این کتاب 136 صفحه ای، با قطع وزیری به تعداد 150 نسخه، اواسط خرداد ماه 1401، توسط انتشاراتی اسماعیلیان، در قم به طبع رسید و اوایل تیرماه به دستِ مشتاقان رسید.

علاقمندان جهت سفارش و تهیه زاغ دینِشت، می توانند با ناصر تیموری و شماره تماس: 09170829192 هماهنگی کنند.

 

نظرات بینندگان
محمدی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
بسیار عالی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر