پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۱۴۶
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان که شامگاه دوشنبه ـ ۲۴ امرداد ۱۴۰۱ ـ برگزار شد، سه معاون فرماندار، یک بخشدار و یک رییس اداره نیز معرفی شد.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست، فرماندار دشتستان گفت: این روزها، فضای سیاسی کشور در راستای مذاکرات هسته ای می‌گذرد و در دور جدید مذاکرات طرف مقابل به طور قابل ملاحظه‌ای از موضع قبلی خود کوتاه آمده و حاضر به پذیرش خواسته های جمهوری اسلامی شده است و این نشان ایستادگی و مقاومت ما است و این توافق در حال نهایی شدن است.

«احمد بنافی» ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در دور جدید مذاکرات، ایران به هیچ وجه با آمریکایی‌ها به طور مستقیم وارد مذاکره نشد و به طور غیرمستقیم با ما مذاکره کرد که این از پیش شرط های ما بود و این نشان قدرت ما است و این موضع را مقایسه کنید با زمان شاه که قدرت های جهانی حاضر به برگزاری جلسه با او نشدند و تاریخ اینها را ثبت خواهد کرد.

بنافی افزود: متنی که در حال آماده شدن است، همان توافق اسفندماه گذشته است که ایران پیشنهاد داده بود و آمریکایی‌ها از مواضع خود عقب نشینی کرده اند.

فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه، به سیل دشتستان پرداخت و گفت: مدیریت پیش و بعد از سیل اخیر در شهرستان بسیار خوب بود که به موقع انجام شد و جای تقدیر دارد.

بنافی بیان داشت: بارش ۹۰ میلیمتر باران در ۴۵ دقیقه، دبی سنگینی از آب را در برازجان ایجاد کرد که باعث آبگرفتگی برخی منازل هم شد اما سریعا تیم های مدنظر گرفته شده، کار خود را آغاز کردند و همین اقدامات سبب تسهیل روان آب ها شد تا خسارات کم شود؛ مثلاً در وحدتیه حدود هزار کامیون نخاله از بستر دره ها جمع آوری شد و پس از باران «مونسون»، بیش از ۱۰۰۰ نقطه از شهرستان دشتستان دچار قطعی برق شد که اداره برق برازجان و دشتستان کار سنگینی انجام داده و در کم ترین زمان ممکن، قطعی ها را برطرف کردند.

وی ادامه داد: راهداری نیز در ایام «مونسون» کار سنگینی داشت و با باز کردن مسیرها قسمت بزرگی از کارها را این اداره انجام داد.

بنافی گفت: پس از سیلاب، دچار کم آبی و قطعی آب شدیم به دلیل از دسترس خارج شدن تصفیه خانه آب بوشیگان و در عین پرآبی دچار بی آبی شدیم. چند شبانه روز سخت را سپری کردیم تا وضعیت آب را پایدار کرده و به سرانجام برسانیم و مجموعه آبفا شهرستان زحمات زیادی کشیدند.

فرماندار شهرستان دشتستان اظهارداشت: سیل ما را به این جمع بندی رساند که باید نگاه و برنامه ویژه‌ای برای دره ها و رودخانه های فصلی شهر برازجان داشته باشیم و یک اعتبار ویژه برای ساماندهی آن داشته باشیم و پس از آن، ۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری و ۳۳ میلیارد تومان دیگر نیز بعدا اضافه شد تا دیوارکشی نقاط بحرانی که شهرداری برازجان تعیین کرده است، اجرایی شود.

بنافی گفت: از برکات باران این بود که سازه های آبی ما سیراب شدند و پشت سدهای ارغون و تنگ ارم و شبانکاره آب خوب و قابل توجه ای جمع شد که کمک زیادی به کشاورزی خواهد کرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در هفته دولت این است که همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و شهرستان دشتستان با فاصله زیادی نسبت به سایر شهرستان ها بیشترین کلنگ زنی پروژه را به خود اختصاص داده است.
او گفت که «احتمال دارد در هفته دولت مهمان هایی در سطح وزارتی در شهرستان داشته باشیم» و افزود: دستگاه های اجرایی حتما درباره پروژه ها و برنامه های خود با رسانه ها مصاحبه کنند و از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و ایجاد امید استفاده شود.

احمد بنافی اظهارداشت: از ابتدای ماه بعد، تمامی مکاتبات از طریق سیستم الکترونیکی دولت خواهد بود و همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و سیستم ها و اینترنت خود را مجهز کنند.

وی همچنین خواست که در خصوص بیمه روستاییان و عشایر، دهیاران اطلاع رسانی های لازم را به مردم داشته باشند، چون می تواند خدمت بزرگی به مردم داشته باشد.

بنافی همچنین افزود: در روزهای اخیر حادثه تلخ واژگونی مینی بوس در بخش ارم را هم داشتیم که پس از آن همه دستگاه‌های مربوطه حضور خوب و به موقعی داشتند که جای تقدیر دارد.

فرماندار دشتستان در ادامه به معارفه معاونین و مسوولین جدید در شهرستان پرداخت و گفت: امروز مراسم تکریم و معارفه معاونین را داریم. سعی کردم با توجه به منش و روش دولت سیزدهم نیروهایی که قرار است در جایگاه معاون قرار بگیرند، مبتنی بر فضای ذهنی و کاری دولت باشند و مجموعه ای از تخصص ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص معاونت برنامه‌ریزی، خانم مظفری، از جمله افرادی است که به خوبی در این مسوولیت حضور داشتند و خوش درخشیدند و من از نزدیک شاهد این موضوع بودم و این نشان دهنده این است که زنان این شهرستان می‌توانند همانند مردان از پس کارهای سخت بربیایند.

فرماندار شهرستان بیان داشت: خانم مظفری در سه ماهی که من حضور داشته ام، کارنامه بسیار خوبی داشتند و من حتی یک نقطه خاکستری هم در کارهای ایشان ندیدم، اما تغییرات روال کار و عادی است و من معتقد نیستم که اگر مدیری کنار گذاشته شد باید به پارکینگ برود و از او استفاده نشود و از همین فردا از خانم مظفری در حوزه تخصصی استفاده خواهیم کرد.

بنافی گفت: برای معاونت برنامه‌ریزی گزینه های زیادی را بررسی کردم. در این جایگاه به افرادی نیاز داریم که بتوانند اعتماد ساز باشند و جایگاه را ارتقاء دهند و با برآوردی که داشتیم، به آقای «عباس دهقان» رسیدیم که از نخبگان شهرستان است و همه مجموعه ها بر روی ایشان اجماع دارند. رفتار و عملکرد ایشان در سال های گذشته باعث ایجاد اعتماد میان مردم شده است و در حوزه برنامه‌ریزی نیز چند سالی در حوزه وزارت کشور کار کرده اند و امیدوارم با حضور ایشان در این مسوولیت و با هم افزایی با دستگاه ها و شناسایی استعدادهای شهرستان و سایر موارد در فضای همدلی و پشتکار، جهشی در این معاونت را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در حوزه معاونت سیاسی نیز از روزی که پیشنهاد فرمانداری را به من دادند، در فکر معاون سیاسی بودم. در همان ابتدای کار یکی از گزینه هایی که مدنظرم بود، آقای ـمصطفی بارگاهی« بود که پس از جمع بندی کارها و نامه نگاری های لازم را با سپاه پاسداران برای انتقال انجام دادم که این انتقال هم کار بسیار سختی بود.

احمد بنافی درباره معاونت عمرانی فرمانداری نیز اظهارداشت: در حوزه عمرانی نیز قبل از آمدن من، آقای «بی باک» در این سمت حضور داشت و من این موضوع را رصد کردم و در مجموعه کاری خود جهشی را ایجاد کرده اند و کارنامه ایشان قابل دفاع است و علی رغم جایگاه مهمی که در شورای شهر برازجان داشتند، اما این مسوولیت را پذیرفتند و به فرمانداری آمدند و در این ایام هم نشان دادند که از پس کار بر می‌آیند.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست، «مصطفی بارگاهی»، معاون سیاسی فرماندار، نیز، نکاتی را برای استحضار مدیران حاضر عنوان داشت که از جمله آن ها می توان به حضور به موقع مدیران در جلسات و بسته شدن درب سالن جلسه پس از ساعت مقرر و راه ندادن افراد پس از آن ساعت اعلام کرد. همچنین عدم استفاده از موبایل دیگر نکته عنوان شده بود و اعلام شد که مدیران در زمان جلسه حق مکالمه و استفاده از موبایل را نخواهند داشت در غیر این صورت از جلسه بعد، موبایل ها بیرون از سالن جمع آوری خواهد شد.

بارگاهی افزود: رعایت شأن و شخصیت ارباب رجوع از دیگر نکاتی است که از مدیران می خواهیم که حفظ شود؛ زیرا شکایاتی از طرف مردم مبنی بر عدم رعایت آن شنیده شده است.

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان نیز در این جلسه گفت: در سیل اخیر، در بعد کشاورزی، خسارات سنگینی را کشاورزان متحمل شدند که پیگیری هایی انجام شده و مقداری از این خسارات جبران خواهد شد.

«حسین بی باک» افزود: در دو هفته گذشته، بحران هایی را شاهد بودیم که از سیل شروع شد و با حوادث رانندگی متعدد و آتش سوزی خودرو حمل سوخت و مفقودی فردی مسن در شبانکاره ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امیدوارم هفته ای برگزار شود که با افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی خوب و مفید، مستحق شهرستان دشتستان باشد.

در این جلسه همچنین، «سیدکاظم موسوی»، به عنوان دبیر هفته دولت شهرستان، گفت که «طرح‌هایی توسط دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و افتتاح خواهند شد» و افزود: دستگاه های اجرایی که بحث کلنگ زنی داریم پروژه‌ها و کارهای اولیه را انجام دهند تا در هفته دولت مشکلی پیش نیاید؛ همچنین، قرار شده همایشی در شهرستان برای تقدیر از کارمندان دستگاه های اجرایی برگزار شود به طوری که در خور شأن این کارمندان باشد.
باقرزاده ـ رییس مرکز علم و فناوری دشتستان ـ نیز در این جلسه گفت: در یک سال گذشته، ۸۷ نفر را اشتغالزایی کرده ایم.

وی بازدید از شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد توسط همه مدیران خصوصا فرماندار شهرستان را خواستار شد و اظهارداشت: ما فهرستی از محصولات و توانمندی های شرکت هایی را که داریم، در اختیار مدیران قرار می‌دهیم و امیدوارم که در پروژه ها از این افراد استفاده شود.

باقرزاده افزود: نیاز است که دست جوانان را بگیریم و به آنها کمک کنیم و در هنگام پرداخت تسهیلات کمتر اذیت شوند.

مدیر بیمه روستاییان و عشایر شهرستان دشتستان در این جلسه، گفت: بیش از ۱۰ سال است که این صندوق در استان شروع به فعالیت کرده است و ما در شهرستان دشتستان بیشترین عضو را در صندوق داریم.

«کیانوش کازرونی» افزود: در شهرستان دشتستان، ۷۱ میز خدمت برگزار و به روستاییان اطلاع رسانی شده است و دهیاران همکاری خوبی داشته اند، اما انتظار داریم فرماندار به بخشداران دستور دهند تا شوراها و دهیاران بیش از پیش همکاری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به دولتی بودن بودجه ما بسیار محدود است در حدی که اگر ما یک بیلبورد در جاده های استان یا شهرستان بزنیم، بودجه سالیانه ما تمام می‌شود.

به گزارش «فکرشهر»، در این آئین معارفه، «مصطفی بارگاهی» به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان منصوب شد. همچنین ضمن تکریم از تلاش‌های «فرشته مظفری»، «عباس دهقان کمارجی» به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان منصوب شد. «حسین بی‌باک» که تا پیش از این سرپرست این معاونت فرمانداری بود نیز به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشتستان و همچنین ابوالقاسم شریفی نیز به عنوان بخشدار سعدآباد منصوب شد.

همچنین، «علی کشتار» به عنوان رییس جدید اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان معرفی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر