جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۸۹۸
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: یک سال از شروع به کار دولت سیزدهم می گذرد و اکنون در هفته دولت به سر می بریم. با وجود این که تلاش ها و اقداماتی برای حل مشکلات صورت گرفته، ولی همچنان مسایل زیادی وجود دارد و در بخش هایی مثل «ارم» در شهرستان دشتستان که یکی از پهناورترین بخش های کشور است و مرکز آن شهر «تنگ ارم»، که فاصله زیادی تا مرکز شهرستان نیز دارد، برخی مشکلات نمود بیشتری داشته و به مردم آسیب بیشتری وارد می کند. بحث آب، راه و بهداشت و درمان، همواره مطالبه و نیاز اصلی اهالی «تنگ ارم» بوده است؛ مشکلاتی که مسوولین بخش امیدوارند در دولت جدید، نگاه ویژه برای حل آن ها انجام شود. در همین راستا، با «محمود نیکنام»، رییس شورای شهر «تنگ ارم» به گفت و گو نشستیم.

فکرشهر: جناب «نیکنام»، می دانیم که در بخش ارم و به ویژه شهر تنگ ارم، کمبودها و نیازمندی های زیادی وجود دارد ولی برای نخستین سوال، می خواهم بدانم در حال حاضر، مهم ترین مشکل و نیاز شهر شما چیست؟

همان طور که می دانید، مساله «آب»، در کل کشور مشکلاتی را ایجاد کرده و در «تنگ ارم» نیز این مشکل وجود دارد. آب مصرفی شهر تنگ ارم که از طریق سد شهدای تنگ ارم تأمین می شود، اخیرا به واسطه بارندگی های خارج از فصل به مشکل برخورده بود.همان گونه که استحضار دارید متأسفانه بارندگی های غیرمترقبه اخیر مشکلاتی را در سراسر کشور در خصوص آب های مصرفی مردم که از طریق سدها تامین می شد، به وجود آورد که شهر تنگ ارم هم دچار مشکلاتی در زمینه پمپ و کابل شد که هزینه زیادی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان نیاز داشت که به همت مسوولین استان و شهرستان و علی الخصوص تلاش های جناب دکتر رضایی ـ نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ـ این هزینه ها تأمین شد و مشکل پمپ و کابل برطرف شد؛ همچنین اخیرا نیز خط لوله دچار ترکیدگی شد که در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مسوولین آبفای شهرستان و بخش ارم ترمیم و آب شهر تأمین شد ولی در این زمینه همچنان مشکلاتی وجود دارد و مسایلی ایجاد می شود که به رسیدگی بیشتر نیاز دارد.

فکرشهر: راه های بخش چطور؟ اخیرا حوادث و تصادف های زیادی را در مسیر شاهد بوده ایم که به فوت تعداد زیادی از همشهریان منجر شد و البته این حوادث، سال ها است که در این مسیر رخ می دهد. کمی هم درباره وضعیت جاده مواصلاتی پل نمازگاه به بخش ارم و شهر تنگ ارم بفرمایید.

بله. به موضوع بسیار اساسی و حیاتی اشاره فرمودید. موضوع جاده مواصلاتی، یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم بخش ارم است که متاسفانه سال ها است ما مردم این دیار، عزیزانمان را به واسطه حادثه خیز بودن جاده از دست می دهیم و هر مسوولی هم در این باره قولی داده، مثمر ثمر واقع نشده و همچنان این جاده مواصلاتی به قربانی گرفتن های خود ادامه می دهد.
در آخرین اقدام برای بهسازی این مسیر، به همت استاندار، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی، نماینده مردمی شهرستان دشتستان جناب دکتر رضایی، بخشدار محترم و سایر مسوولین ذیربط، ردیف بودجه ای برای اصلاح، ترمیم و گرفتن پیچ های خطرناک این جاده در نظر گرفته شده ولی تا اقدام عملی صورت بپذیرد، زمان بر خواهد بود و روزانه مشکلات عدیده ای دامن گیر مردم است و خواهد بود.
جهت استحضار عرض کنم که مسیر نزدیک تری نیز از مرکز شهرستان تا شهر تنگ ارم وجود دارد که مطالعات آن نیز انجام شده که اگر همت بلندی برای احداث این مسیر که از روستای «ننیزک» و در ادامه از روستای «انارستان» می گذرد و به تنگ ارم می رسد، وجود داشته باشد، مسیر مرکز شهرستان تا تنگ ارم قریب به ۳۰ کیلومتر کوتاه تر از مسیر نمازگاه خواهد شد و قطعا تحول شگرفی در بخش ارم به وجود خواهد آمد. 
مستحضرید که بخش ارم، قطب کشاورزی شهرستان و حتی استان است و این کوتاه تر شدن مسیر، به نفع همگان خواهد بود.

فکرشهر: درود بر شما. جناب نیکنام، می خواهم سوالی هم در حوزه بهداشت و درمان بپرسم. با توجه به این که خود شما از کارکنان مرکز جامع سلامت شهر تنگ ارم هستید، درباره امورات درمانی و مشکلات موجود در این زمینه نیز کمی توضیح دهید.

بله. همین طور که می دانید، بخش ارم یکی از  پهناورترین بخش های کشور است و در حال حاضر فاصله آن تا مرکز شهرستان قریب به ۸۰ کیلومتر است و با عنایت به این که مرکز جامع سلامت شهر امکانات بیماربستر و یا بیمارستانی ندارد و برای حوادثی که نیاز به فوریت های درمانی دارند می بایست بیمار این مسیر پر پیچ و خم و طولانی را بپیماید تا به نزدیک ترین بیمارستان در برازجان برسد، قطعا زمان طلایی درمان از بین خواهد رفت و متاسفانه عزیزان زیادی را به واسطه همین از دست داده ایم و انتطار ما از مسوولین فراهم نمودن حداقل ها در این حوزه است که همانا احداث بیمارستان و یا تخصیص امکانات بیماربستر می باشد.
این را نیز عرض کنم که در دوره ای که جناب محمدباقر سعادت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، امکانات بیماربستر تنگ ارم به دلایل مبهم با لابی هایی به بخش آبپخش واگذار شد و متاسفانه حقوق مردمان بخش ارم در آن برهه ضایع شد و تاکنون اقدام جایگزینی برای آن صورت نپذیرفته است. همچنین، در زمان بخشدار اسبق، آقای صیادی، دستگاه رادیولوژی را که برای این بخش تدارک دیده شده بود، به سعدآباد بردند در حالی که ساختمان رادیولوژی در تنگ ارم آماده و کامل بود، آمدند و دستگاه را بردند آن هم با وجود این فاصله ای که با مرکز شهرستان داریم و نیاز مبرم مردم بخش است.

فکرشهر: از وقتی که در اختیار ما گذاشتید از شما سپاسگزاریم. برای صحبت های پایانی، اگر نکته ای مانده، لطفا بفرمایید.

بنده هم متقابلا از شما و همکارانتان تشکر می کنم که دل در گرو دغدغه های مردم دارید و زبان ما برای انتقال مشکلات به مسوولین هستید. از شما می خواهم تا جایی که امکان دارد برای محرومیت زدایی بخش ارم تلاش کنید، انصافا این مردم نجیب همیشه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند و در برهه های مختلف، با حضور در صحنه ها، دین خود را به ایران اسلامی ادا نموده اند.
و همچنین لازم می دانم از همکاران عزیزم در شورای شهر تنگ ارم نیز قدردانی کنم که در سال دوم شورای ششم به بنده اعتماد کردند و این فرصت خدمتگزاری و این مسوولیت خطیر را به بنده محول نمودند، امیدوارم پاسخ اعتماد این عزیزان و مردم عزیز شهر را با خدمت مناسب و مطلوب بدهم و بتوانم قدم مثبتی برای مردم بردارم.
امیدوارم در سایه حضرت ولی عصر (عج) همواره موفق و پیروز باشید و امیدواریم که در دولت جدید این مشکلات نیز حل شود.
 

نظرات بینندگان
محمد.ر
|
-
|
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
احسنت به آقای نیکنام که واقعا با دل و جون داره تلاش میکنه کاش همه به خوبی و پاکدستی آقای نیکنام بودن اونوقت دیگه مشکلی نبود
تنگ ارم
|
-
|
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰
درود بر شما

انصافا فکر شهر از جنس رسانه هاییست که بدون چشمداشت مشکلات مردم رو انعکاس می دهند و هیچگاه از رسالت رسانه ای فاصله نگرفته اند، سپاس از شما و سپاس از جناب نیکنام که به خوبی مشکلات بخش ارم و تنگ ارم را عنوان فرمودند
علیرضا
|
-
|
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵
سلام و درود 

بله ایشان تحول و اقدام شگرف دکتر رضایی نماینده محترم را فرمودند تهیه کایب با سفارش بعد از سه سال نمایندگی 

ولی نفرمودند این سد و خط انتقال آن توسط دولت قبل ،جناب سعادت و دکتر سالاری به مردم اهدا شد 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر