جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۲۰۸
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

فکرشهر:امام جمعه کنگان گفت: مساوی دیدن میزبانان صنعت نفت از جمله کنگان در دریافت سهم از مسئولیت های اجتماعی با دیگر شهرهای استان خلاف عدالت و انصاف است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه امروز شهر کنگان اظهار داشت: دشمن و رسانه‌های غربی و عربی تلاش جدی برای کمرنگ جلوه دادن حضور ده‌ها میلیونی زائرین حسینی در این ایام دارند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حماسه بزرگ اربعین و حضور بی نظیر ملت‌های اسلامی و حتی ادیان دیگر در همایش باشکوه اربعین است که البته به فضل الهی باز هم راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه کنگان افزود: اربعین حسینی نمایشگاه عظیم انسانیت، معنویت، هدایت، و تجلی حماسه و عرفان است.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و فرمایشات معظم له در دیدار با مداحان در مدتی قبل گفت: به تعبیر معظم له مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی، تاب آوری نظام اسلامی است.

وی تشکیل حکومتی اسلامی را آمال انبیا و اولیای الهی دانست و با بیان اینکه اکنون این نهال تبدیل به یک درخت کهن و قوی شده است، شکل گیری جمهوری اسلامی ایران را بر پنج محور و فرهنگ محمدی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی دانست و خاطر نشان ساخت: فرهنگ عاشورایی و مهدوی باعث تاب آوری نظام دینی در چند دهه گذشته شده است.

خطیب جمعه کنگان به طولانی شدن مذاکرات و غیرقابل اعتماد بودن طرف غربی به سرکردگی آمریکا اشاره و گفت: آمریکا بدنبال مقصر نمایی ایران اسلامی است و از نظر آمریکایی‌ها توافقی که خواسته آنان را تأمین کند قابل قبول است، اما آمریکایی‌های عهد شکن، اروپایی‌های بی عمل و آژانس هسته‌ای خنثی بدانند جمهوری اسلامی هرگز زیر بار زور نخواهند رفت و منافع و مصالح ملی را بر هیچ چیزی ترجیح نخواهند داد.

محمودی به رونمایی از شناور پیشرفته شهید سلیمانی اشاره و گفت: به گفته مقامات ارشد نظامی و نیروهای مسلح کشورمان، این نخستین شناور رزمی در جمهوری اسلامی ایران است که مجهز به سامانه‌های پدافند هوایی عمود پرتاب، برد کم و متوسط به‌صورت ترکیبی است.

وی افزود: پیام حضور ایران مقتدر اسلامی در آب‌های بین المللی امنیت و آرامش در منطقه است و امروز ایران اسلامی قدرت سیاسی و نظامی خود را به رخ جهانیان کشانده و یکی از قدرت‌های منطقه و دنیاست.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله مدنی (ره)، میزبانی از این شهید محراب را از افتخارات مردم انقلابی کنگان دانست و در ادامه از شهرداری و شورای الامی شهر در دوره پنجم به دلیل نامگذاری یک میدان بنام این شهید والامقام تشکر کرد.

لزوم نگاه ویژه به کنگان

وی با تشکر از نگاه خاص دولت سیزدهم به مسئولیت‌های اجتماعی و اهتمام وزیر نفت و استاندار بوشهر و بزرگان استان و اختصاص هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان به استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنعت، افزود: برخی خبرها حکایت از این دارد که شهرستان‌هایی مانند کنگان که میزبان صنعت است سهمی مساوی و یا اندک سهمی بیشتر در دریافت این اعتبارات دارد که اگر این واقعیت داشته باشد خلاف قاعده عدل و انصاف است.

وی بیان کرد: اینکه سهم شهرستان‌های میزبان و متأثر از صنعت با دیگر شهرستان‌ها مساوی باشد پذیرفتنی نیست و نباید برخورداری شهرستانی مانند کنگان سهم ناچیزی از این اعتبار و تفاهم‌نامه باشد.

خطیب جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت ایام اربعین حسینی و بیان ارزش و منزلت و فضیلت زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) در آئینه روایات گفت: در ثواب زیارتی سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین علیه السلام همین بس که بنابر روایات اگر خداوند خیرش را برای بنده‌ای اراده و مقرر فرماید، حب امام حسین و حب زیارت امام حسین علیه السلام را در قلب او قرار می‌دهد.

محمودی با تشکر از اهتمام دولت سیزدهم در بحث زیارت اربعین و ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت تسهیل در عزیمت زوار حسینی بیان کرد: استفاده از امکانات عمومی برای زائرین کاری پسندیده است چرا که در غرب هم به رغم اینکه اعتقادی به این مسائل ندارند از مسلمانان در مراسم دینی شأن گاهی حمایت می‌کنند و دلیل این کار را کاهش بزهکاری در سایه تعالیم و گرایش به دین و معنویت می‌دانند.

مروری بر رزمایش انصارالله یمن و رزمایش مشترک روسیه، چین، هند و ۱۱ کشور دیگر و شکست آمریکا و غرب در منزوی نمودن روسیه از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر