جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۴۸۲
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مردم غیور و نستوه ایران اسلامی بارها وفاداری و عهد خود را به انقلاب به اثبات رساندند و خط قرمز آنها نظام و ولایت فقیه است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار عبدالرضا دشتی یکشنبه شب در یادواره شهدای بندرریگ گناوه افزود: اگرچه مردم مشکلاتی دارند اما برای استقرار و اثبات نظام و انقلاب جانشان را فدا کرده اند و شایسته بهترین ها هستند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و  یادوخاطره شهدای والامقام گفت: شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب با تاسی از پیامبر حضرت محمد(ص) و تبعیت پذیری از ولایت فقیه بهترین سرمایه زندگی خود را برای حفظ نظام و انقلاب و مذهب فدا کردند.

دشتی به اهداف نام‌گذاری و ویژگی های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و  ادامه داد: مردم ایران در سایه نظام دینی و دین مداری و لبیک به امام وارد جبهه های حق علیه باطل شدند و با اتحاد و همدلی در برابر دشمن بعثی هشت سال جانانه دفاع مقدس را آفریدند.

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر به بیان برخی از ویژگی های سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: اخلاص و صداقت و پای نظام و ولایت بودن از ویژگی‌های بارز و برجسته سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای والامقام ایران اسلامی است.

وی با عرض تسلیت سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) افزود: اسوه حسنه، داشتن اخلاق عظیم، رحمت، عطوفت و قاطعیت و مردمی بودن از ویژگی های برجسته حضرت محمد (ص) است که باید اسوه و الگوی همه آحاد جامعه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: جای بسی تاسف است که برخی افراد خودفروخته و فریب خورده در جریان حرکات اخیر به پیامبر مهربانی ها توهین و جسارت کردند.

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در این برهه که دشمنان درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند باید حمایت و نقش خود را در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کرده است، جامه عمل بپوشانیم.

هفته دفاع مقدس نگین برجسته نام و یاد شهدا است

بخشدار ریگ گفت: هفته دفاع مقدس مجموعه ای نفیس از مقاومت مردم عزیز در تاریخ چندساله هزار ساله کشور و  و نام و یاد و شهدا است که با پاک سرشتی و آگاهی و بصیرت موقعیت کشور خودرا سنجیدند و در دفاع از میهن و اسلام در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و حماسه آفرینی کردند.

ضرغام محمدی افزود: شهدای والامقام در  دفاع مقدس، با عزت، جهاد در راه خدا را بر ذلت نشینی در خانه ترجیح دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک عزیزمان به تصرف دشمن در آید.

وی اظهارداشت: در این برهه از شرق تا غرب عالم، فریاد آزادی خواهی را تاسی از دفاع مقدس و پیام امام راحل و رهبرمعظم انقلاب سر می دهند.

بخشدار ریگ از برگزارکنندگان این برنامه معنوی تقدیر کرد و گفت: پیام شهیدان ، جهاد و مقاومت با اطاعت از ولی فقیه است.

 

در پایان این برنامه که به همت حوزه مقاومت محمد رسول الله (ص) گردان ۱۲۶ امام حسین (ع) و همکاری گروه فرهنگی نور شهر بندرریگ با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد، صحنه وداع شهید عبدالامیر احمدزاده از شهدای ورزشکار و شاخص دوران دفاع مقدس از بندرریگ با مادر خود و شهادت ایشان در جبهه بازسازی و برای حاضران به نمایش درآمد.

شهید عبدالامیر احمد زاده در ۲۴ تیر سال ۱۳۴۰ در بندرریگ دیده به دنیا آمد و در روز ۱۷ شهریور ۱۳۶۱ در جبهه کوشک براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به سینه و شکم به دیدار معشوق شتافت و شهید شد.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه دراستان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۲۸  شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده و سه شهید گمنام نیز در آن به خاک سپرده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر