پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۷۴۴
پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: باتوجه به فراهم شدن زمینه وقف مشارکتی نهادینه کردن این فرهنگ ، باعث خواهد شد تا بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف شود.

به گزارش فکرشهر، حسین غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مشارکت در امر وقف آثار ثمربخشی در  برطرف کردن نیاز اقشار مختلف جامعه بویژه نیازمندان و جوانان در عرصه های درمان بیماران خاص و  کمک به ازدواج و مسکن و مسایل فرهنگی ایفا می کند.

وی اظهارکرد: ترویج  نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی یکی از دغدغه ها و برنامه های اولویت دار این اداره است که امیدواریم مردم و واقفان در این شهرستان یاری و همکاری کنند.

وی گفت: ثمرات  سنت حسنه وقف  در حوزه های مختلف از جمله  اجتماعی، اقتصادی و  تحکیم مبانی دینی سبب شده تا از آن به عنوان چشمه همیشه جاری در جامعه اسلامی قلمداد شود که اگر به درستی در هر موضوعی و حوزه ای وارد شود، سبب شکوفایی و رشد آن خواهد شد.

غلامی از خیران و کسانی که در شهرستان های گناوه و دیلم تمکن مالی دارند خواست در کنار همدیگر   با نیت های مختلف در امر وقف مشارکتی ورود کنند که همین امر باعث خواهد شد تا علاوه بر اهتمام و توجه بیشتر مردم  نسبت به امر وقف، کمک کننده رفع نیازهای جامعه بوده و  درآمد پایداری باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه ودیلم گفت: نقش این اداره در  فرهنگ مشارکتی وقف ، ثبت ،نظارت و محافظت از آن است و خود واقفان می توانند متولی امورات خود باشند.

وی یادآورشد: سند اموالی که واقفان اهدا می‌کنند به  نام همان واقف صادر می‌شود و اداره اوقاف در آن دخالتی ندارد و تنها تولیت آنها را برعهده دارد.

غلامی به عمده اقدامات یک سال اخیر این اداره اشاره کرد و بیان داشت: صدور ۱۰ برگ سند مالکیت موقافات و بقاع متبرک، تبدیل ۳۲ جلد اسناد دفترچه ای به تک برگ، پیگیری ۳۳ پرونده حقوقی که منجر به اخذ ۲۰ رای به نفع موقوفات شده ،  پاسخ به ۱۱۰ استعلام بانک و جهاد کشاورزی در ارتباط با مشخص شدن زمین های موقوفی و  تعمیر مغازه های امامزاده سلیمان بن علی (ع) به مبلغ ۸۱ میلیون تومان از عمده عملکرد این اداره است.

وی گفت: در یک سال اخیر از محل درآمد موقوفات ، مبلغ ۱۷ میلیون تومان به مستمندان، ۲۵ میلیون تومان کمک به دانش آموزان نیازمند  درقالب طرح مهر تحصیلی، اجرای مسابقات و امور قرآنی و کمک به موسسات قرآنی ۲۵ میلیون تومان، امور قضایی ۲۱ میلیون تومان، فرهنگی و مذهبی  ۴۲ میلیون  تومان و مدیریتی و جاری ۵۹ میلیون تومان هزینه شده است.

غلامی یادآورشد:  این اداره در حوزه عمرانی نیز ، اجرای نمای بیرونی مسجد جامع گناوه را با برآورد  مبلغ ۳۵۰ میلیبون تومان در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم تعداد موقوفات گناوه را ۲۷ و دیلم ۹ مورد عنوان کرد و اظهارداشت: در زمان حاضر تعداد ۶۲ حسینیه و ۱۴۰  مسجد درگناوه و ۴۸ حسینیه و ۵۳  مسجد در دیلم وجود دارد.

وی افزود:  تعداد بقاع متبرکه شهرستان گناوه ۴۱ و دیلم ۲۷ و رقبات گناوه ۳۲ و دیلم ۶۹ مورد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر