جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۳۶۲
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: مشارکت کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های گروهی و انجام فعالیت‌های مشترک با همسالان خود، توجه آنها را به قابلیت توان افزای حضور در گروه جلب می‌کند.

به گزارش فکرشهر، سمیه رسولی روز شنبه به مناسبت روز جهانی کودک در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در ۲ سال همه گیری کرونا، زندگی کودکان به سمت تنهایی و فردگرایی رفته است و حضور هرچه بیشتر در برنامه‌های جمعی به تغییر این رویه کمک می کند.

وی اعلام کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این هفته با هدف افزایش نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان برنامه‌های جمعی و گروهی در همه مراکز خود در شهرستان‌های دهگانه این استان تدارک دیده است.

رسولی شعار امسال هفته جهانی کودک را "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" عنوان کرد و گفت: امروز عصر ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ساحل خلیج فارس (میدان تشریفات) برنامه پرواز بادبادک‌ها، نقاشی گروهی و فردی و بازی‌های دسته جمعی برگزار می‌شود و والدین می‌توانند کودکان خود را با هدف بازی، فراغت و فعالیت‌های گروهی به این رویداد مفرح بیاوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان بوشهر افزود: اجرای نمایش عروسکی به مدت ۱۰ روز در سینما کانون در ۲ نوبت صبح و عصر از دیگر برنامه‌هایی است که این هفته برگزار می‌شود و به منظور بیشترین استفاده از این برنامه برای مدارس به صورت نیم‌بها تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: مربیان و والدین به عنوان تربیت‌گران قشر کودک از گروه‌های هدف برنامه های هفته جهانی کودک به شمار می‌روند و در این راستا، ۲ نشست تخصصی روانشناسی بازی و نقش آن در دنیای کودک و استعدادیابی کودکان یکشنبه و دوشنبه در سالن شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار می‌شود.

رسولی با بیان اینکه همه شهرستانی استان بوشهر دارای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، یادآورشد: همزمان با سراسر کشور، این هفته در این مراکز هفته کودک با هدف نشاط افزایی این قشر گرامی‌داشته و برنامه‌های متنوعی اجرا می‌ شود.

هر ساله هشتم اکتبر مصادف با ۱۶ مهرماه به عنوان روز جهانی کودک گرامی داشته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر