شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۶۴۵
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: رفع مسائل و مشکلات جوانان دشتستان با جدیت دنبال و پیگیری شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح صبح دوشنبه در نشست شورای ورزش شهرستان دشتستان اظهار داشت: جوانان دارای مسائل و مشکلات متعددی هستند که باید مسئولان برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی اساسی و اصولی کنند.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از ظرفیت‌های تربیت نسل جوان، مؤمن و انقلابی است، اظهار داشت: دشمن نسل جوان ما را هدف قرار داده است و می‌خواهد جوان ما را از قومیت اسلامی و انقلابی خودش بیرون کند و خنثی و به عنصری ضد ارزش‌ها و اصول‌های انقلاب تبدیل کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بیان داشت: در آموزه‌های دینی ما بر این معنا تاکید شده که نسل نوجوان و جوان آمادگی بیشتری برای رشد، کمال و هدایت دارند و در طول تاریخ جوانان به دلیل داشتن قلبی صاف و آمادگی ذهنی و قلبی گرایش بیشتری به انبیا الهی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه جوانان به ندا و دعوت امام راحل لبیک گفتند و این انقلاب عظیم را به وجود آوردند افزود: در دفاع مقدس، در عرصه‌های سازندگی، علمی و فناوری عمدتاً جوانان نقش آفرینی کردند، پس رسالت ماست برای تربیت نسل جوان مؤمن و انقلابی که در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند.

حجت‌الاسلام مصلح تصریح کرد: در روایت داریم دو گروه اگر اصلاح شدند جامعه اصلاح می‌شود و اگر فاسد شوند جامعه به فساد و تباهی کشیده می‌شود که یک گروه دانشمندان و علما و گروه دیگر حکمرانان هستند.

وی بیان کرد: مسئولان باید به مسائل تربیتی و مشکلات جوانان توجه داشته باشند و در پی راهنمایی، کمک و جذب آنان باشند در غیر این صورت این جوان به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت.

امام جمعه برازجان گفت: اگر ما بخواهیم نسل جوان مؤمن و انقلابی داشته باشیم باید متولیان امر هم دغدغه دین و تربیت نوجوانان و جوانان را داشته باشند و خودشان نیز مؤمن و انقلابی باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر