جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۸۳
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: فعالیت‌های کتاب‌خوانی در دشتستان گسترش یابد

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح عصر یکشنبه در جمع دانش آموزان برازجان اظهار داشت: فرصت جوانی را باید قدر دانست و از آن بهره برد تا با خودسازی بتوانیم در مسیر بندگی خداوند و قدم گذاشتن در راه او توفیق پیدا کنیم.

وی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی به موضوع کتاب و خواندن اهمیت بسیاری داده شده است به طوری که اولین آیات نازل شده بر پیامبر (ص)، امر به خواندن است.

امام جمعه برازجان افزود: خدا در همه امت‌ها کتاب فرستاده است اما در دین اسلام کتاب را معجزه جاوید هم قرار داده است.

مصلح با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از ناآگاهی است، اظهار داشت: چنانچه جامعه با کتاب و مطالعه انس بگیرد از این آسیب‌ها دوری می‌گزیند، کتاب افراد را آگاهی، رشد و تعالی می بخشد.

قطار انقلاب متوقف نمی‌شود

وی ادامه داد: با وجود دست‌اندازی‌ها، توطئه‌ها و دشمنی‌هایی که از ابتدا با انقلاب اسلامی شد اما همچنان می‌بینیم که قطار انقلاب متوقف نشده و با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری در ۴۳ سال در حوزه‌های علمی، دفاعی، پزشکی، تولید دارو و واکسن، هسته‌ای، نانو، پتروشیمی و صنعت داشته‌ایم و لزوم دارد شما دانش آموزان عزیز با حضور در مراکز علمی، صنعتی و دفاعی از نزدیک شاهد دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی ایران باشید.

وی با اشاره به اینکه ایام جوانی رسیدن به مرتفع‌ترین و عالی‌ترین منازل زندگی است و روح جوان لبریز از آمال، آرزو و سرشار از عشق و امید است، بیان داشت: قرآن، پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) دوران جوانی را یکی از نعمت‌های پر ارج الهی و از سرمایه‌های بزرگ سعادت در زندگی بشر شناخته اند و این موضوع را با عبارات مختلفی خاطرنشان نموده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر