جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۷۰۹
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: صیانت و توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در استان یکی از اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: امروزه همه خانواده‌ها در معرض تهدید بلای خانمان‌سوز اعتیاد هستند و لازم است خانواده‌ها از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و انجام کارهای فرهنگی در این زمینه در استان، تصریح کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد استان بوشهر در این راستا بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.

پورات با اشاره به دستور وزارت کشور مبنی بر جمع آوری کامل معتادان متجاهر از سطح شهرها، یادآور شد: خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان توسط دستگاه‌های مربوطه، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و با راه اندازی مرکز ماده ۱۶، استان بوشهر در این زمینه عملکرد بسیار موفقی داشته است.

ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان

وی تاکید کرد: باید باور کنیم که اعتیاد یک نوع بیماری است و درمان هم دارد و در زمینه درمان و بعد از درمان مورد حمایت خانواده‌ها، جامعه و مسئولین قرار گیرد، یکی از مهمترین کارها ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان است، که دولت سیزدهم تسهیلاتی را در اختیار بهزیستی قرار داده که واجدین شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: نیروی انتظامی از سال گذشته تاکنون با شدت و قاطعیت تمامی مسیرهای تردد استانی را حراست و حفاظت کرده که این موضوع باعث شد قاچاقچیان مواد مخدر به گونه‌ای قابل توجه در اهداف منحوسشان ناکام مانده و پس از دستگیری به محاکم قضائی تحویل داده شوند.

پورات تاکید کرد: یکی از اولویت و برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، باید صیانت از بهبودیافتگان و برگزاری کمیته اشتغال و توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر