جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۱۵۷
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: بررسی ها نشان می‌دهد از اول سال تاکنون ۲۱۰ نفر از کاربران جاده ای استان در حوداث و تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ صادق مزارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شمار حوادث و جان باخته در استان نسبت به ۱۸۹ نفر جان باخته سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۳۸۹ نفر نیز در اثر حوادث جاده ای مجروح شده اند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مزارعی یادآورشد: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا از امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی ترددها در محورهای ارتباطی کشور هستیم و نمونه آن را در فروردین امسال شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: بیشترین علت تصادفها در استان بوشهر ناشی از بی توجهی به جلو به دلیل استفاده از موبایل و سرعت غیر مجاز است.

مزارعی گفت: استان بوشهر همواره جزء استانهای تندرو کشور است و امروز استفاده از موبایل در هنگام رانندگی به یک اپیدمی تبدیل شده و همین امر باعث شده بیشتر تصادفها به صورت واژگونی باشد که موجب افزایش تلفات و خسارتها شده است.

وی با بیان اینکه یک سوم تصادفات جاده ای استان بوشهر مربوط به موتور سیکلت است افزود: با توجه به اینکه غالب افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند جوان و نوجوان هستند که آمار تصادف ها نشان می دهد بیشتر نیروی انسانی خود را به این شیوه از دست می‌دهیم.

مزارعی ادامه داد: باتوجه به اینکه موتورسیکلت هیچ تکیه گاه و حفاظی در بدنه ندارد می طلبد که راکبان این وسیله نقلیه نسبت به رعایت قوانین و مقررات، پرهیز از هیجانات و سرعت غیر مجاز و استفاده از کلاه ایمنی اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر در خصوص نقاط حادثه خیز گفت: تاکنون ۴۷ نقطه حادثه خیز در این استان شناسایی شده و از این شمار ۱۰ نقطه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره راه و شهرسازی برطرف شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز به کاهش تصادفات کمک می کند در همین ارتباط سرعت‌بخشی در اصلاح نقاط حادثه خیز از مهمترین درخواست‌های پلیس راه از دستگاه‌های مسئول است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر