جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۵۳۴
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳

فکرشهر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۲ زندانی محکوم به قصاص در زندان برازجان مرکز شهرستان دشتستان در مراسمی با رضایت خانواده‌های مقتول از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش فکرشهر، سید محتشم حسینی روز دوشنبه در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایرنا افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، کمیته صلح و سازش، قضات، معتمدان، خیران و ریش سفیدان این ۲ زندانی محکوم به قصاص بعد از تحمل ۶ و چهار سال زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون۱۳ پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش شوراهای حل اختلاف، مراجع قضایی، هیات‌های صلح و سازش، ستاد صبر و شورای حل اختلاف زندان و مجموعه ریش سفیدان و معتمدان آزاد و به دامان خانواده و اجتماع بازگشته اند.

حسینی ادامه داد: ترویج فرهنگ عفو، گذشت و تاثیر این حرکت خداپسندانه در تلطیف فضای جامعه بسیار اثر گذار و مهم و باید در جامعه رواج داده شود.

به بیان حسینی براساس آموزه های دینی و با بخشیدن جان و روح دوباره به زندانی این کار می تواند نقشی مهم در ارتقای سطح امنیت اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ۶۳ نفر از زندانیان جرائم عمومی استان بوشهر آزاد شدند و افزون براین به ۱۵ نفر از اعضای گروه سرود زندان برازجان مرخصی یک هفته ای اعطا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر