پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۰۸۷۹
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هنرمندان صنایع دستی این استان در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر با ایجاد ارتباطات و ارائه محصولات به خریداران و فعالان خارجی این حوزه، همه محصولات خود به وزن یک تن را به فروش برسانند.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل سجادی منش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با اینکه در نمایشگاه صنایع دستی قطر تنها امکان نمایش تولیدات فراهم بود اما با بازاریابی و هماهنگی‌های صورت گرفته حتی یک محصول هنرمندان بوشهری به ایران بازگشت نخورد.

وی اتصال تعاونی‌ها و سازندگان بوشهری صنایع دستی به خریداران خارجی را از دستاوردهای شرکت در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: قرار است ۲ هیات قطری و عمانی در سفر به بوشهر برای خرید محصولات صنایع دستی این استان رایزنی و تفاهم کنند.

سجادی منش افزود: آشنایی با علایق و سلیقه‌های بین المللی از دیگر دستاوردهای حضور صنعتگران بوشهری در قطر بود که در بهبود تولیدات آنها برای عرضه به بازارهای خارجی بسیار موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: آشنایی با شیوه‌های بسته‌بندی و بهره‌گیری از تجربیات دیگر ملل شرکت کننده در نمایشگاه از دیگر رهاوردهای سفر تعاونی‌های صنایع دستی به قطر بود.

وی گفت: یکی از صنعتگران بوشهری در فروشگاهی در قطر محصول تولیدی خود را با چندین برابر قیمت دیده بود که این نشان می‌دهد سود فروش محصولات بوشهری به جیب دلالان می‌رود؛ بنابراین ایجاد ارتباط با فعالان خارجی صنایع دستی از بزرگترین دستاوردهای بوشهر در این نمایشگاه بین‌المللی بود.

جام جهانی فوتبال قطر دروازه ورود صنایع دستی بوشهر به سراسر دنیا

سجادی منش ضمن قدردانی از استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر برای حمایت از حضور صنعتگران بوشهری در نمایشگاه صنایع دستی قطر، اذعان کرد: قرار بود اتاق بازرگانی بوشهر در قطر میز تجارت در اختیار صنعتگران صنایع دستی بگذارد و برای ایجاد ارتباطات خارجی از آنها حمایت کند که محقق نشد اما این بازاریابی از سوی یکی از رایزنان میراث فرهنگی صورت گرفت و موفقیت آمیز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: سه تعاونی از استان بوشهر در ایام برگزاری جام جهانی در نمایشگاه صنایع دستی قطر شرکت کردند و تولیدات ۲ هزار صنعتگر هم استانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را عرضه کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر