پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۹۹۹
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به یک دغدغه و خواست عمومی شهروندان شهرستان کنگان تبدیل‌شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود میر حاجی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته شهرستانی سامان‌دهی و کنترل حیوانات موذی با محوریت سامان‌دهی سگ‌های بلا صاحب در شهرستان کنگان اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه است که نه‌تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان می‌شود بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی چهره شهر را نامطلوب جلوه می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اضافه کرد: بحث جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب به یک دغدغه و خواست عمومی شهروندان شهرستان کنگان تبدیل‌شده است و ارگان‌های مرتبط باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی این مسئله داشته باشند.

همه دستگاه‌ها پای کار باشند

نماینده فرمانداری و مسئول خدمات شهری شهر کنگان نیز افزود: سامان‌دهی وضعیت سگ‌های ولگرد یک امر بین بخشی بوده و برای تحقق آن نیازمند همکاری نهادهای دولتی به‌ویژه شبکه بهداشت و درمان، محیط‌زیست، شهرداری، دام‌پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد است که با تشکیل کارگروهی مشترک، باهم همکاری داشته باشند.

اکبر رضایی اذعان داشت: تنها عمل زنده گیری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب ملاک ساماندهی نیست، زیرا باید غربالگری انجام‌شده، سگ‌های بیمار جدا و مابقی نیز واکسیناسیون شده و عقیم‌سازی شوند تا از زاد و ولد و انتقال بیماری جلوگیری شود.

نماینده فرمانداری و مسئول خدمات شهری شهر کنگان گفت: درخواست ما از دیگر ادارات عضو شورای سلامت این است که به‌صورت جدی پای‌کار آمده و کمک‌حال شهرداری باشند.

در راستای پیگیری‌های واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان کنگان با همکاری واحد بیماری‌های واگیر و با محوریت شهرداری بندر کنگان جلسه کمیته ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سالن شهرداری کنگان برگزار شد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر