پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: پایش تصویری از زیر ساخت های توسعه محسوب می شود و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را داراست.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷

 فکرشهر ـ مصطفی منفرد: پایش تصویری از زیر ساخت های توسعه محسوب می شود و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را داراست.

به گزارش «فکرشهر»، پایش تصویری از سه منظر، مدیریت مباحث امنیتی، ترافیک و بحران‌های طبیعی نقش آفرین هستند به گونه‌ای که در موضوع امنیتی، اجرای طرح پایش تصویری می‌تواند در پیشگیری و جلوگیری از بروز جرایم و مسائل امنیتی مؤثر باشد.

اجرای پایش تصویری یکی از ضروریات و نیازهای امروز شهرهای ایران از جمله جزیره خارگ است، امروزه تأمین امنیت یکی از مهمترین فاکتورها و آرمان هر کشوری تلقی می‌شود از این رو مدیران شهری در راستای تامین زمینه‌های حیات سالم شهروندان در شهرهای مختلف ایران به سمت افزایش امنیت اجتماعی در پرتو بکارگیری از سیستم نظارت هوشمند گام برداشته‌اند.

استفاده از سیستم های پایش تصویری و دوربین های مدار بسته بمنظور کنترل مسائل ترافیکی و امنیتی از زیر ساخت های توسعه محسوب می شود و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را داراست و اگر امنیت به هر دلیلی مختل شود مطمئناً در سایر حوزه با مشکل مواجه خواهیم شد.

در گفتگو با برخی از مسوولین مربوطه در مجموعه شهرداری جزیره خارگ عنوان کردند؛ گاهی وسایل و امکانات عمومی شهرداری به عنوان اموال بیت المال در گوشه و کنار شهر توسط برخی از افراد به سرقت رفته یا به طور کلی آسیب می بینند که این مساله ضمن تحمیل هزینه هایی اضاف بر شهرداری، چهره شهر را نازیبا کرده است.

کاهش هزینه‌ها در ارائه خدمات شهری، رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی، کنترل هوشمند شهر از جمله ثمرات اجرای این طرح به شمار می‌آید همچنین این طرح زمینه قابلیت اتصال به شهر هوشمند، ارتقای سطح امنیت شهری مدیریت بحران، امدادرسانی و خدمت رسانی به موقع را مهیا خواهد ساخت که ثمره آن افزایش رضایتمندی شهروندان است.

توسعه ی امنیت یک امر مهم و حیاتی برای جامعه است و در این راستا همکاری همه افراد و اقشار مختلف مردم با دستگاه های متولی تاثیر زیادی در بهبود وضعیت امنیت شهر دارد.

در پایان باید گفت، چندین سال است که اجرای پروژه پایش تصویری شهر خارگ در میان بوده اما تا بحال و بصورت جدی این اقدام در تمام نقاط شهر صورت نگرفته و نقاط متعددی وحد داشته که باید به سیستم پایش تصویری مجهز گردند لذا، یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت و برقراری امنیت و آرامش شهر مؤثر باشد نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان در سطح شهرهاست که امیدواریم مسولین مربوطه ازجمله شهرداری شرایط لازم برای این کار را فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر