چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۰۱
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: یکی از پرسنل واحد بهره برداری پتروشیمی خارگ، پس از مشاهده گرفتار شدن یک قطعه لاک پشت سبز نابالغ در حوضچه آب شور پتروشیمی، با اطلاع رسانی به موقع موجب نجات این گونه پر اهمیت شد

به گزارش «فکرشهر»، یک قطعه لاک پشت سبز که بعد ازظهر امروز ـ یکشنبه 25 دی ماه 1401 ـ در حوضچه شرکت پتروشیمی جزیره خارگ گرفتار شده بود، پس از چند ساعت غواصی توسط «محسن عشایری»، از نیروهای غواص واحد آتش نشانی پتروشیمی، نجات یافت و به دریا بازگردانده شد.

این لاک پشت از طریق مسیر ورودی حوضچه پتروشیمی به این حوضچه وارد و نتوانسته بود مسیر خروجی را پیدا کند.

به گزارش «فکرشهر»، با حضور و همکاری پرسنل اداره حفاظت محیط زیست جزیره، رئیس حفاظت محیط زیست مجتمع پتروشیمی، رؤسای واحد HSE و آتش نشانی شرکت مطروحه درنهایت این لاک پشت بعد از پاکسازی و انجام اقدامات حفاظتی لازم توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست خارگ و دوستداران محیط زیست در ساحل رهاسازی و به دریا بازگشت.

لازم به ذکر است، لاک‌پشت سبز دریایی یا Chelonia mydas که به نام‌های لاکپشت سبز، لاکپشت سیاه و لاکشپت سبز اقیانوس آرام نیز شناخته می‌شود، نوعی لاک‌پشت از خانواده Chelonidae است.

لاک‌پشت سبز دریایی بالغ عموماً از علف دریایی تغذیه می‌کند و به گونه‌ای با هرس کردن کف دریا از رشد بی رویه جلبک‌ها جلوگیری می‌کند. این گونه از لاکپشت‌ها برای زیست‌بوم مفید هستند و به عنوان موجودات پاک‌کننده زیست‌بوم دریا به‌شمار می‌روند و آلودگی‌های سواحل را از بین می‌برند. لاک‌پشت سبز با خوردن گونه‌های دریایی از جمله عروس دریایی جمعیت رو به افزایش آن‌ها را کنترل می‌کند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر