جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۰۳
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۲

فکرشهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده از اول سال آبی جاری ( از مهر ماه امسال تا مهرماه سال بعد) تاکنون بیشترین میزان بارش‌ها دربین استان های کشور در این استان ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر، کوروش دهقان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۲۱ میلی‌متر بارندگی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به میانگین ۲۵۴ میلی متری بارندگی در استان بوشهر تاکنون ۸۸ درصد این میزان بارندگی در این استان محقق شده است.

دهقان در باره سامانه بارشی اخیر که از روز شنبه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد گفت: با توجه به شدت بارش‌ها تمام فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: همچنین همه راه‌های ارتباطی استان بوشهر باز و تردد در آنها در حال انجام است.

دهقان اضافه کرد: با وجود شدت بارش‌ها و آورد مناسب رودخانه‌ها تاکنون طغیان رودخانه ای در استان بوشهر گزارش نشده، اما مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و کانال‌های آبرسانی برای گرفتن عکس و فیلمبرداری بپرهیزند.

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر گفت: در جریان سامانه بارشی کنونی تنها یک مورد ریزش سقف ساختمان مسکونی در جزیره خارگ گزارش شده است که بلافاصله با امداد رسانی جمعیت هلال احمر ساکنان آن جابه جا شدند.

دهقان یادآور شد: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه بویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون بیشترین میزان بارندگی این سامانه بارشی با ۹۰ میلی‌متر در شهر گناوه ثبت شده است.

دهقان گفت: همچنین میزان بارندگی در شهرهای بوشهر، خارگ، برازجان، خورموج، اهرم، دیلم، دیر و جم به ترتیب با ۷۱، ۵۳، ۳۰.۵، ۲۴، ۱۵، ۵.۴، ۲.۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر