سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۹۲
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در راستای پایداری جریان گاز در کشور محدودیت مصرف ۲۰ میلیون متر مکعبی این نوع انرژی در بخش صنایع این استان اعمال شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی‌اکبر فقیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شروع فصل سرما با دستور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز، اولویت دولت گازرسانی پایدار به بخش خانگی است که گازی پایدار را دریافت و مصرف کنند به همین دلیل محدودیت مصرف گاز بویژه در بخش صنعت ایجاد شده است.

فقیه اظهار کرد: میزان مصرف روزانه گاز در استان بوشهر در شرایط عادی ۶۰ میلیون مترمکعب است که با توجه به سرمای هوا و با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مصرف امروز، به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از این میزان مصرف روزانه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری و مابقی معادل ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در بخش صنایع مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: به‌دلیل هوای مطلوب زمستانی در استان بوشهر، مصرف گاز بخش خانگی و بخش تجاری در این استان مناسب است و به‌طور میانگین روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در این ۲ بخش مصرف می‌شود.

فقیه گفت: خانواده‌ها باید محدوده مصرف و دمای رفاه که دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها دست‌کم یک درجه دما را کاهش دهند به صرفه‌جویی ۵ درصدی مصرف روزانه دست می‌یابیم.

فقیه اضافه کرد: همچنین اگر در خانه با استفاده از پرده ضخیم منافذ هوای سرد پوشانده و لباس گرم پوشیده شود، در مصرف گاز صرفه‌جویی انجام می‌شود و به این صورت می‌توان از این راه به مردم نیمه شمالی کشور کمک کرد.

وی مصرف گاز بخش دولتی در استان بوشهر گفت: در این استان ۵۳ دستگاه دولتی وجود دارد که از موتورخانه برای گرمایش استفاده می‌کنند و با توجه به پایش روزانه تا امروز بخوبی الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر