جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۰۷۵
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه در این استان فعال می‌‎شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با ورود این سامانه برای برخی از نقاط استان بوشهر افزایش ناپایداری‌ها و وزش باد و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، ناپایداری‌ها همچنان در جو استان برقرار است و از ظهر امروز تا بامداد فردا در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران و رعد برق و وزش تندباد لحظه‌ای وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: سواحل و فراساحل استان نیز به سبب وزش باد نسبتا شدید، امروز متلاطم خواهد بود و از روزهای شنبه و یکشنبه جو پایداری برای استان و خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در نواحی شمالی و مرکزی همراه با احتمال بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی، با سرعت ۱۴ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان۲۰ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه‌ مناطق ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر، امروز در نواحی شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۰۳:۴۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۵۰ ، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر