جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۲۴۴
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۵

فکرشهر: مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر، از کاشت درخت هم‌زمان در این محدوده با حضور دانش‌آموزان و علاقه‌مندان خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرزانه اسپرغم ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با ارزش‌های میراث‌فرهنگی و میراث‌طبیعی بافت تاریخی شهر بوشهر، در محدوده محور گردشگری محله کوتی و محدوده عمارت دهدشتی با حضور دانش‌آموزان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی، عملیات نمادین درختکاری انجام شد و پس از آن، از گذر گردشگری کوتی و عمارت دهدشتی بازدید و تاریخچه این بناها برای علاقه‌مندان حاضر تشریح شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی همیشه با طبیعت عجین بوده و بافت بوشهر نیز یک منظر تاریخی و در تعامل کامل با طبیعت اطراف خود بخصوص دریا و پوشش گیاهی بومی است.

اسپرغم بیان کرد: در این محدوده و در مجاورت آن تعداد قابل توجهی درخت و گیاه بومی از گذشته تاکنون وجود دارد که باید حفظ شود و پوشش گیاهی موجود در بافت تاریخی علاوه بر ایجاد هماهنگی بین فضا و طبیعت، سبب ایجاد منظر مناسب و نیز رفع آلودگی هوای این محوطه می‌شود.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر در پایان یادآور شد: در حال حاضر درختکاری در میادین و نقاط شاخص محدوده بافت تاریخی انجام شده و در آینده با همکاری شهرداری بندر بوشهر و با تاکید بر محورهای پر تردد، به طور وسیع‌تری اجرا خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر