جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۸۹
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: مدیرکل گمرک گناوه گفت: میزان صادرات کالا از این گمرک بندری طی ۱۱ ماه امسال معادل سه میلیون و ۳۷۸ هزار و هشت دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۱ درصد و از نظر وزن هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، شکرالله ابوعلی روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۷۸ تن کالا شامل شیشه و آینه ساختمانی، فرش سجاده و دام زنده به کشورهای قطر و امارات، کویت و عراق صادر شده است.

وی درآمد ۱۱ ماهه گمرک این بندر در سال جاری را ۲ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک گناوه تصریح کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۵۸ تن کالای تجاری به ارزش ۴۵ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۲۹۲ دلار از طریق گمرک، وارد این بندر شده که لوازم یدکی، باطری قلمی و نیم قلمی و لاستیک کامیون از عمده آنها است.

مدیرکل گمرک گناوه تصریح کرد: واردات کالای تجاری از لحاظ دلاری ۱۷ درصد و وزنی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

ابوعلی گفت: همچنین در ۱۱ ماه نخست امسال ۲۷ هزار و ۷۵۰ تن کالاهای کران‌بری (کاپوتاژ) به ارزش ۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال از اداره کل گمرک این بندر به جزیره خارگ ارسال شده است.

مدیرکل گمرک گناوه بیان کرد: تره‌بار، موادغذایی و مصالح ساختمانی از عمده کالاهای کران بری ارسالی به جزیره خارگ بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۷۴۳ فروند شناور باری از خور این بندر به کشورهای همسایه خلیج فارس خروج و ۷۰۱ فروند وارد شدند.

گمرک بندرگناوه از گمرک‌های فعال استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر