جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۴۸
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از بازدید روزانه ۸۰ واحد صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حسین ناظمیان‌پور در حاشیه بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بندر دیر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از واحدهای صنفی و سطح عرضه در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان دیر همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: یک هزار و ۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه آبرسان، مراکز اقامتی و اماکن عمومی شناسایی شده که کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بطور میانگین روزانه ۸۰ واحد هدف را بازدید می‌کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه با هرگونه مصادیق تخلف بهداشتی به طور جد برخورد می‌شود، گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۵۸ اخطار کتبی صادر و ۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که تخلف بهداشتی داشتند به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: در همین مدت ۱۸۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد و تعداد ۲۲۱ مورد سنجش پرتابل سلامت مواد غذایی صورت گرفته است.

ناظمیان‌پور با اشاره به اهمیت سلامت آب مصرفی گفت: از ابتدای طرح نیز ۳۱۵ مورد کلرسنجی و ۱۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب در سطح شهرستان دیر صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر