پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۳۸۰
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر گفت: طبق قانون با کسانی که عامدانه کشف حجاب کرده و به نظام اسلامی و ارزش ها دهن کجی می کنند بدون مسامحه برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: روزه تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست بلکه باید همه محرمات را ترک کنیم.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان فضیلت بالایی دارد، افزود: از ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر به خوبی بهره برداری کنیم.

وی با سفارش روزه داران به انفاق و کمک به نیازمندان و ایتام، بیان کرد: قدر فرصت‌ها را بدانیم و از نعمت‌های خداوند متعال در مسیر بندگی نهایت بهره ببریم و در راه خدا استفاده کنیم.

بحرانی با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: این بزرگ بانوی جهان اسلام ام المومنین، ام الائمه و ام الاسلام است و یکی از دلایل پایداری اسلام در مقطع ابتدای اسلام خدمات مالی و حمایت حضرت خدیجه (س) است.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، افزود: این روز از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است و نجات این کشور فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان پذیر است.

بحرانی با بیان اینکه موضوع سخنرانی مقام معظم رهبری در ابتدای سال، تحول بود، عنوان کرد: منظور ما از تحول تغییر نقاط ضعف به قوت است و باید ضعف‌ها و توانایی‌ها را با هم ببینیم و برای رفع عیوب تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما منظور دشمن از ایجاد تحول در ایران، تغییر قانون اساسی و ساختار نظام اسلامی است و درست نقطه مقابل آن چیزی است که ما می‌خواهیم و عده‌ای هم در داخل همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران یعنی استکبار و صهیونیست با هویت جمهوری اسلامی مخالف هستند، تاکید کرد: هدف دشمن حذف همه چیزهایی است که مردم را به یاد انقلاب و اسلام می‌اندازد.

وی ابراز کرد: با تلاش مسئولین و استقامت انقلابی مردم و مسئولین کاستی‌ها و کمبودها برطرف می‌شود و ایران اسلامی هر روز قوی‌تر از دیروز خواهد شد و دشمنان این نظام و مردم و مملکت که این روزها خودشان به جان هم افتاده اند هم هر روز ذلیل‌تر خواهند شد.

بحرانی با اشاره به روز طبیعت، یادآور شد: با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان، افراد به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی کنند که هم به تفریحشان برسند و هم حرمت ماه رمضان و ارزش‌های دینی و اسلامی پاس داشته شود.

وی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ابراز کرد: تا در این دنیا هستیم با انفاق، توشه‌ای برای آخرت خود بفرستیم.

امام جمعه موقت دیر با تقدیر از دولت و وزارت کشور بابت صدور بیانیه عفاف و حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: انتظار مردم متدین و شهید داده کشور این است که مسئولین بیش از پیش به فکر مسئله حجاب و عفاف در جامعه باشند و دغدغه و مواضع قوی داشته و تدابیر لازم بیندیشند و با افراد اندکی که با قصد هنجارشکنی کشف حجاب می‌کنند، برخورد شود.

وی با اعلام اینکه دشمن برای خانواده‌ها و زنان و دختران ما برنامه ریزی کرده است، بیان داشت: دشمن در قضیه کشف حجاب در کنار اهداف ضدارزشی، هدف‌های دیگری از جمله دو قطبی سازی و ایجاد شکاف اجتماعی بین حاکمیت و مردم و مأیوس کردن جامعه انقلابی را دنبال می‌کند.

بحرانی با بیان اینکه دشمن با جنگ ترکیبی به میدان آمده است، عنوان کرد: در جریان مسائلی که در حوزه عفاف و حجاب به وجود آمده است درباره همه افراد نمی‌شود به یک نگاه عمل کرد، عده‌ای ضعیف الحجاب و دنبال تنوع و خودنمایی هستند و فریب تبلیغات دشمن خورده اند اما عده‌ای دیگر که اندک هم هستند عامدانه کشف حجاب می‌کنند و هدفشان کج دهنی به ارزش‌های دینی و اسلامی و نظام اسلامی است که باید بدون هیچ مسامحه‌ای با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که تعداد اندک هنجارشکنانی که کشف حجاب می‌کنند را به عنوان اکثریت جامعه به مردم القا و جبهه مؤمن و انقلابی را منفعل کند در حالی که ما می‌دانیم قاطبه مردم متدین هستند.

امام جمعه موقت دیر بیان کرد: حقیقت مردم و دختران و پسران ما همان جمعیتی است که در تشییع جنازه شهید سلیمانی حضور داشتند و در شب‌های قدر شرکت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر