جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۴۱۴
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: امام جمعه بخش سیراف گفت: روحانیون به ندای رهبری لبیک بگویند و در جهاد تبیین فعال باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری صبح شنبه در دیدار با مبلغین و ائمه جماعت مساجد بخش سیراف به مناسبت سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مبلغان پیام خدا و اهل بیت علیهم السلام را به مردم می‌رسانند و مردم را در مسیر هدایت قرار می‌دهند.

وی گفت: دشمن در پی این است که بنیه دینی مردم ضعیف شود و از دین و اسلام فاصله بگیرند لذا وظیفه ما دو چندان است و باید روشنگری و بصیرت افزایی کنیم.

امام جمعه بخش سیراف افزود: با جوانان ارتباط و آنها را در یابید و به مسجد دعوت کنید، غذایی روحی و معنوی و فکری جوانان باید در مساجد تغذیه شود.

وی گفت: مردم شما را الگوی خود قرار می‌دهند لذا باید اخلاق عملی داشته باشید و تحت تأثیر این هجمه‌های فرهنگی قرار نگیرید، مردم به روحانیون اعتماد دارند و احترام می‌گذارند همین باعث ناراحتی دشمنان شده است.

وی ادامه داد: مبلغان و ائمه جمعه مساجد علاوه بر تبلیغ لسانی، لفظی و گفتاری تبلیغ عملی داشته باشند.

دشمن دنبال شایعه‌پراکنی است

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: دشمن کارش شایعه سازی است و در آب گل آلود صید می‌کند و حکومت می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته‌اند در حال که کشورهای اروپایی با هم جنگی ندارند و ما را به جان هم انداخته‌اند و این همه فرقه را برای ما ساخته‌اند چون نمی‌خواهند ایران مستقل باشد. دنبال حادثه سازی و ایجاد تفرقه و اختلاف هستند و سرمایه گذاری جدی کرده‌اند و نقشه ترکیبی پیچیده‌ای طراحی کرده و اجرا می‌کنند که باید آگاه باشید.

لزوم در صحنه بودن

وی گفت: باید همیشه در صحنه آماده و آمادگی داشته باشیم. امام زمان (عج) سرباز آماده می‌خواهد که در رکابش بجنگد و دیگران را هم حرکت دهیم و آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در رأس همه امور حفظ نظام اسلامی است و امام فرمود که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

امام جمعه بخش سیراف اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی نباشد کدام ارزش، معارف و حکم دینی می‌ماند؟ در اغتشاشات اخیر چه می‌گفتند؟ در رابطه با حجاب، ولایت فقیه و… می‌گویند اینها را نمی‌خواهیم ما باید روشنگری کنیم و رهبری فرمودند که جهاد تبیین کنیم، یعنی بگوییم زمان طاغوت چه بودیم و چه داشتیم و حالا چه داریم و چه هستیم.

وی بیان کرد: در دوران گذشته پزشکان ما از پاکستان و هند می‌آمد، معلمان ما خودشان مدرک پنجم ابتدایی داشتند اما در حال حاضر لیسانس، روستاها و جاده‌ها چگونه بود؟ حفظ جمهوری اسلامی واجب است و جهاد تبیین هم واجب و لازم است.

امام جمعه بخش سیراف یادآور شد: باید امید را در دل مردم ایجاد کنید، آینده از آن انقلاب است و لذا نگذارید برنامه دشمن که نامید کردن مردم از نظام و رهبری و انقلاب اسلامی ایران است، عملی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر