جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۴۷۱
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت:  شمار مرگ‌ومیرهای کرونایی از آبان گذشته در این استان به صفر رسیده بود اما از اسفندماه تا کنون سه مورد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در بوشهر ثبت شده که این افزایش زنگ خطری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جدی‌گرفتن آن است.

به گزارش فکرشهر، قاسم برجویی‌فرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از پنجم فروردین ماه تا پایان هفته گذشته یک فوتی ناشی از ابتلا به کووید در استان بوشهر ثبت شده و از مجموع ۱۰۹ نمونه پی‌سی‌آر گرفته شده از بیماران بستری کرونای ۲۳ مورد از آنها مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت از ۱۷ مورد آزمایش سرپایی پی سی آر نیز ابتلای هفت نفر به کرونا تشخیص داده شده و از ۶۳ نفر با کیت سرپایی نمونه آزمایش گرفته شده که ابتلای ۲۱ نفر از آنها به ویروس کرونا ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توضیح داد: شاید بسیاری از افراد در ابتلا بع سویه اُمیکرون، بیماری شدیدی را تجربه نکنند اما بیماری برای برای افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی یا بیماری زمینه‌ای هستند سخت خواهد بود و باید ضمن رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه برای تزریق واکسن اقدام کنند.

برجویی‌فرد اعلام کرد: مراکز جامع سلامت استان بوشهر آماده واکسیناسیون کرونا برای مراجعان هستند.

وی تاکید کرد: برخی افراد داشتن علائم را نشانه‌ای از حساسیت فصلی تلقی می‌کنند در حالی که در بسیاری موارد اینگونه نیست و باید آن را جدی گرفت.

برجویی‌فرد با بیان اینکه در روزهای پایان سفرهای نوروزی شاهد تجمع در بازارها و دیگر مراکز گردشگری هستیم، توصیه کرد: مردم در صورت امکان از حضور در مراکز شلوغ خودداری کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده کنند و رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه را جدی بگرند.

وی توصیه کرد: افراد با هرگونه علائم بدن درد و سرماخوردگی خود را به مدت سه تا پنج روز قرنطینه کنند تا زنجیره ابتلا به این بیماری قطع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش مراجعان و بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر، یادآور شد: در حالی که مرگ و میر کرونایی در کشور به صفر رسیده بود از ابتدای تعطیلات تا کنون سه مورد فوتی ثبت شده که این آمار زنگ هشداری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر