جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۵۲۶
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۵۵ تصادف در جاده‌های استان بوشهر ۷۵ مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید حسین موسوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۵۵ تصادف امروز در استان، سه فقره منجر به مصدوم شدن ۳۱ نفر شد و جز حوادث ویژه در سامانه حوادث کشور ثبت شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه استان بوشهر افزود: روز ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری اورژانس پیش بیمارستانی در ۵۵ تصادف رانندگی در جاده‌های استان به ۷۵ مصدوم امدادرسانی کرد.

وی تأکید کرد: تصادفات با تعداد مصدوم بالا در جاده‌های دشتستان و محور ساحلی اتفاق افتاده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی تصریح کرد: میزان تصادفات جاده‌های استان بوشهر در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در حوادث ترافیکی رخ‌داده ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری ۶۰ دستگاه آمبولانس بر بالین مصدومین اعزام شدند و ۱۲۰ نیروی عملیاتی ایفای نقش کرده که نشان از خستگی‌ناپذیر بودن تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان بوده است.

موسوی اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی بیش از ۱۰ هزار تماس، سه هزار و ۵۵۴ مأموریت اورژانسی رقم خورد که این تعداد مأموریت نسبت به طرح امداد نوروزی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: دراین‌بین ۸۲۴ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی است که برخلاف روزهای عادی بیشتر در جاده اتفاق افتاده است و ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کاهش فوتی حوادث

رئیس اورژانس بابیان اینکه تاکنون ۹ فوتی ترافیکی در مأموریت‌های اورژانس استان گزارش شده است ادامه داد: به‌طورکلی شمار جان‌باختگان در این نوروز نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش دیده می‌شود.

وی با اشاره به ۶ مورد غرق‌شدگی و ۶ مورد مسمومیت گاز منوکسید کربن ادامه داد: بیشترین امداد در حوادث غیر ترافیکی مربوط به بیماران قلبی و بعد از آن مشکلات تنفسی است؛ اما شمار مسمومیت‌های غذایی هم نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان داشت: در این طرح اورژانس، ۱۵ مورد کمک به مادر باردار را در کارنامه خود ثبت کرد که یک مورد مادر باردار نیز توسط بالگرد از خارگ به بوشهر منتقل شد.

وی یادآور شد: امسال ۶۶ مرکز اورژانس و سلامت نوروزی، ۵۷ پایگاه اورژانس و ۹ پایگاه سلامت به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر در تعطیلات نوروزی به گردشگران و مردم در استان بوشهر فعال شد.

استفاده از موتور آمبولانس

موسوی با اشاره به مجموع پایگاه‌های اورژانس، ۱۸ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی و ۳۸ پایگاه جاده‌ای افزود: با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سازمان اورژانس کشور در سال جدید جهت کاهش رسیدن تکنسین بر بالین مددجو و ارائه بهترین خدمت درمانی در کمترین زمان موتور آمبولانس نیز به ناوگان اورژانس اضافه شد.

وی افزود: پاسخ به مشاوره‌های پزشکی توسط کارشناسان پرستاری و پزشک عمومی حاضر در مرکز پیام استان بوشهر برای ارتقا و بهبود سطح خدمات درمانی ارائه‌شده به مهمانان از دیگر خدمات این مدیریت در استان بوشهر است.

موسوی بابیان اینکه در تمام ایام سال یک پزشک به‌صورت ۲۴ ساعت در ستاد اورژانس حضور دارد گفت: تیم پاسخگو به تلفن‌های ۱۱۵، کارشناس پرستاری و کارشناس مامایی هستند تا در زمان بروز هر حادثه‌ای مردم از راهنمایی تیم متخصص بهره بگیرند.

وی گفت: در این طرح تیم‌های عملیاتی و پایگاه‌های ۱۱۵ استان توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و تیم‌های مدیریتی رصد شد و عملکرد اورژانس روزانه موردبررسی و پایش قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر