پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۶۲۲
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان با تاکید بر برخورد با افرادی که در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند، گفت: خوشبختانه ایام نوروز در تنگستان، مورد خاصی از روزه‌خواری تا الان دیده نشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست شئونات فرهنگی اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید برای تحقق شعار سال، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دولتی، تلاش بیشتری داشته و بتوانیم بیشتر در خدمت مردم باشیم.

فرماندار تنگستان بیان کرد: امسال تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شد که همین موضوع یک سری مسائل و مشکلات را هم برای مسئولان و هم برای مسافرین به وجود آورد.

لطفی ضمن اشاره به اینکه تنگستان به عنوان سومین شهرستان استان از حیث ورود مسافر نوروزی محسوب شده، بیان کرد: خوشبختانه با حضور میدانی مستمر در بین مردم و مناطق گردشگر پذیر شهرستان، به طور کلی حرمت ماه مبارک رمضان رعایت شد و حتی در پیک جمعیت، در ملأ عام مورد خاصی توسط مردم و مسافرین مشاهده نشد.

مقام عالی دولت در تنگستان با بیان اینکه نیاز است تا با یک سری اقدامات فرهنگی، کارهای کامل‌تری برای رعایت مسائل و شئونات ماه مبارک برای همه‌ی سنوات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امسال در ایام نوروز از تعدادی از نیروهای بسیجی و طلبه برای گفت و گو با افرادی که در خصوص حجاب مشکل داشتند، استفاده شد که برآیند این کار مثبت ارزیابی شد و علی رغم اینکه برای نتیجه و استقبال از این کار اکراه وجود داشت، کم‌کم استقبال و پذیرش افراد بیشتر شد.

وی ساماندهی مجدد روحانیون برای استفاده از ظرفیت فرهنگی و معنوی آنها در تنگستان را ضروری دانست و گفت: در بسیاری از روستاهای تنگستان خانه عالم داریم، اما روستای مذکور فاقد یک روحانی است.

احمد لطفی یادآور شد: در ایام نوروز در خصوص پوشش و رعایت حجاب یک سری موارد دیده شد که از افراد غیر بومی مسافر بود و در این مورد هم ابتدا با افراد صحبت شده و طبق مقررات عمل می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در سطح شهرها و روستاها ضمن تشکیل شبکه‌های مردمی، یک سری اقدامات فرهنگی و تبلیغی در خصوص رعایت شئونات ماه مبارک رمضان صورت گیرد تا موارد جزئی و احتمالی نیز مرتفع شود.

وی بیان کرد: از مردم نجیب تنگستان برای پذیرایی درخور و مناسب از مسافرین و همراهی آنها در ماه مبارک رمضان برای رعایت شئونات فرهنگی، نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر