پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۶۹۷
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال در شهرستان دیر بیش از هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام که منجر به صدور ۳۵۷ اخطار بهداشتی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس آدمیت‌نسب صبح چهارشنبه در نشست شورای مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تقدیر از فعالیت‌های پرسنل کشیک در ایام نوروز، اظهار داشت: فعالیت و نظارت مؤثر همکاران بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باعث شد که در ایام نوروز امسال موردی از طغیان بیماری در این شهرستان نداشته باشیم.

وی افزود: در طرح بسیج سلامت نورزی امسال در شهرستان دیر هزار و ۱۳۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام که منجر به صدور ۳۵۷ اخطار بهداشتی شده است که خوشبختانه در اکثر موارد منجر به رفع نقص شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در همین مدت چهار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و در راستای صیانت از سلامت شهروندان و مسافران نوروزی به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انجام ۵۸۳ مورد کلرسنجی آب

وی با اشاره به یکی از برنامه‌ها مهم طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: نظارت بر سلامت آب شرب شهروندان و مسافران در ایام نوروز با پایش مستمر سامانه‌های آبرسان این شهرستان به طور جدی صورت گرفت و ضمن کلرسنجی روزانه، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب نیز انجام شد.

آدمیت نسب بیان کرد: از زمان اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی ۵۸۳ مورد کلرسنجی از آب مصرفی در شهرستان دیر انجام و نتایج آن به اداره آبفا اعلام شده است.

وی افزود: در همین مدت ۴۴ نمونه میکروبی نیز از آب مصرفی شهرستان دیر نمونه‌گیری و آزمایش شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر سلامت مواد غذایی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری ۳۷۷ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته و انجام ۳۸۶ مورد سنجش مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل نیز در همین مدت توسط همکاران بهداشت محیط انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر