جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۶۴
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: انتظار می‌رود با تلاش دولت، زمینه خانه‌دار شدن همه محرومان در جامعه فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار داشت: بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای است و یکی از افتخارات بسیار مهم ملت انقلابی ایران اسلامی پافشاری بر حق مسلم خود برای دستیابی به فن آوری هسته‌ای است.

وی اضافه کرد: در مسیر هسته‌ای شدن شهدای گرانقدری تقدیم استقلال هسته‌ای شد و فواید و میوه‌های شیرین استقلال کشور، اتکاء به دانشمندان جوان این مملکت برای دست یابی به فن آوری هسته‌ای و محصولات آن است.

امام جمعه اهرم افزود: عدم اعتماد ما به دشمن از باب تناقض در گفتار و رفتار دشمن است که سبب شده، آمریکا و صهیونیست و اروپایی‌ها مورد اعتماد نباشند و تا رویه آنها دروغ باشد قابل احترام نیستند.

وی ادامه داد: نکته بعد بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سیدمرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ است که روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. شهید آوینی، تنها راه نجات از سیطره ولایت طاغوت و عبودیت شیطان را عهدآگاهی بشر ذیل ولایت ولی‌عهد الهی می‌داند. نوجوانان از آثار سید شهیدان اهل قلم برای تقویت هویت انقلابی بیشتر بهره ببرند.

امام جمعه اهرم اظهار داشت: دادگاه لاهه بعد از سال‌ها پی‌گیری حقوقی در خصوص برخی اموال مسدود شده ایران، به نفع ایران حکم داد. این پیروزی اقتدار حقوقی و اثبات حقانیت ایران در اوج مظلومیت بود.

پهلوزاده اضافه کرد: این دادگاه به‌عنوان رکن قضائی سازمان ملل متحد، بخاطر نقض معاهده مودت که در سال ۱۳۳۳ بین ایران و آمریکا امضا شده بود ضمن رد کلیه دفاعیات و ادعاهای دولت آمریکا، حکم به محکومیت آمریکا داد. حکمی که قابل اعتراض نیست و برای طرفین پرونده لازم الاجرا است. این حکم هم نشانی دیگر از صداقت ایران و بد عهد بودن آمریکا دارد.

لزوم بهره‌گیری از شب‌های قدر

وی با گرامیداشت ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام افزود: این مصیبت را محضر شما مؤمنان و شیعیان آن امام تسلیت عرض می‌کنیم و امیدوارم با بهره مند شدن از دعای شب‌های قدر با خدای خود عهد ببندیم که بنده خوبی باشیم و از شیطان و نفس اماره تبری بجوییم.

پهلو زاده یاد آور شد: قدر این شب‌ها را بدانیم چراکه شب‌های بسیار پر غنیمتی است. ثواب شب قدر بیش از هزار ماه عبادت است. شب قدری که برای ابدیت و همیشه تصمیم سازی خواهد شد. غفلت از این شب‌ها و بی اعتنایی به این شب‌ها یعنی بی اهمیت بودن به سرنوشت و عاقبت خود و ارزش قائل نشدن برای آینده خود.

امام جمعه اهرم افزود: شب نزول قرآن که ثقل اکبر است در شبی که تمام ملائکه و روح به محضر امام عصر که ثقل اصغر است می رسند و نازل می‌شوند. شیطان نمی‌خواهد در بهترین شب بهترین سرنوشت برای ما رقم بخورد.

وی بیان کرد: ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۵۸. حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در پیام خود می‌فرماید: همه محرومان باید خانه داشته باشند، هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد.

پهلوزاده اضافه کرد: بر دولت لازم است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشند و بر همه مردم است که در این موارد همکاری کنند. نگاه حضرت امام از روی حمایت محرومانِ جامعه و مبارزه با فقر است که هدف همه انبیا بوده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن استان نیز با تلاش‌های خودشان در این ۴۴ سال برکات فراوانی داشته اند از جمله بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، واگذاری بیش از ۱۷ هزار قطعه زمین به مردم و نوسازی بیش از ۴۰ هزار واحد روستایی بخشی از برکات فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است و از خیرین و کسانی که توانایی دارند درخواست داریم که محرومین را یاری کنیم.

پهلو زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری در مسئله پوشش فرمودند: مسئله حجاب محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیّتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند. به همین خاطر لازم است در اجرای طرح عفاف و حجاب نگاه تبیینی و ارشادی قبل از نگاه محرومیتی داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر