شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۸۳
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: امام جمعه برازجان خواستار آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های خاکی، ساماندهی بازار روز، ساماندهی جمعه بازار و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در برازجان شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اظهار داشت: در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی.

وی با اشاره به خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی‌که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: این‌ها اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

وی ادامه داد: این مسئله قطعاً حل خواهد شد همچنان که در اولین هفته‌های انقلاب، امام بزرگوار مسئله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. البته همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، مسئولان نیز باید نقشه و برنامه داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز شود.

مصلح با گرامیداشت ۱۹ رمضان سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و در پیش بودن شب‌های قدر اضافه کرد: مهم‌ترین عمل در شب قدر، فکرکردن است و یک ساعت اندیشیدن بهتر از سالی عبادت است.

وی ادامه داد: تفکری که در مسیر تکامل معنوی انسان باشد؛ مثلاً انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست؟ ارزش او به چیست؟ از چه راهی می‌توان به خدا نزدیک شد؟ و… چنین تفکرهایی که انسان را به هدف خلقت، که همان رشد آدمی است، متوجه می‌سازد.

تضعیف جبهه ضد ایران

امام جمعه برازجان با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران در سال ۵۹ افزود: به فرموده امام خمینی (ره)، ما هرگز داخل درهای بسته زندگی نمی‌کنیم، ولی این درها را نیز برای استعمارگران باز نمی‌نماییم. روابط خارجی ما بر اساس حفظ آزادی، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است.

وی با تاکید بر ضرورت اولویت داشتن حقیقی و عملیاتی شعار سال برای همه مسئولان و دستگاه‌ها اضافه کرد: باید در همه سال، توجه و همت و اراده همه مسئولان و مدیران بر این نقطه کانونی و اساسی متمرکز باشد نه این‌که چند صباحی حرف بزنیم، مطلب بنویسیم و سربرگ و تقویم بزنیم بعد همه چیز فراموش شود و شعار سال به انزوا و حاشیه برود.

مصلح بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری از جمله منابع طبیعی و خدادادی و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های نرم‌افزاری مانند نیروی انسانی خلاّق، جوانان پر انگیزه، نخبگان و صاحبان فکرهای نو، استفاده از امکانات رسانه‌ای، تجربیات مفید، عناصر مجرّب و حتی ارتباطات خارجی برای گسترش تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها، پرهیز از حاشیه‌سازی و مانع‌تراشی برای شعار سال برای تحقق شعار سال ضروری است.

وی با اشاره به نشانه‌های تضعیف جبهه ضدّ ایران در نظم جدید جهان آینده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مخالفان ایران در دنیا آمریکا است که واقعیات نشان می‌دهد آمریکای اوباما از آمریکای بوش، و آمریکای ترامپ از آمریکای اوباما، و آمریکای این آقا از آمریکای ترامپ ضعیف‌تر است.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه دو قطبی ایجاد شده در انتخابات دو سه سال قبل آمریکا هنوز با شدت وجود دارد، گفت: آمریکا بحران رژیم صهیونیستی را نتوانسته حل کند، آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه متحد عربی بر ضدّ ایران را دارد اما امروز بر عکس آنچه می‌خواست اتفاق افتاده و ارتباطات مجموعه عربی با ایران رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه آمریکا با فشار سیاسی و تحریم می‌خواست مسئله هسته‌ای را طبق برنامه خود پایان دهد اما نتوانست، اظهار داشت: آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت اما این جنگ موجب فاصله افتادن میان این کشور با متحدان اروپایی‌اش شده که در واقع کتک جنگ را آنها می‌خورند اما سودش را آمریکا می‌برد.

مصلح همچنین به نشانه‌های تضعیف رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این رژیم در طول عمر ۷۵ ساله خود هرگز دچار گرفتاری‌های هولناکی مانند امروز نبوده است.

لزوم طراحی پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های عمرانی

وی با تقدیر از اقدامات شورا و شهرداری برازجان در حوزه عمرانی بیان کرد: کارهای خوبی نظیر بازسازی بلوارهای اصلی شهر، بازسازی میادین، بازسازی برخی از پارک‌ها، دیوارکشی دره‌های فصلی و … از اقدامات خوب است.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: انتظار می‌رود نسبت به کارهای مانده نیز اقدامات اساسی صورت گیرد. آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های خاکی، ساماندهی بازار روز، ساماندهی جمعه بازار، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، طراحی پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های عمرانی، تکمیل تالار شهید سلیمانی از جمله این مطالبات است.

وی در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: اگرچه قانون رتبه‌بندی معلمان کار بزرگ و مهمی بود اما متأسفانه نحوه اجرای قانون کام فرهنگیان را تلخ کرد و در آستانه سال نو موجب ناخشنودی و اعتراض فرهنگیان شد. از دولت و مجلس انتظار داریم در اجرای عادلانه این طرح تسریع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر