پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۹۵
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: مسئولان به منویات رهبری درخصوص شعار سال توجه و عمل کنند تا تورم مهار و تولید رشد کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه از فرصت ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر به خوبی استفاده کنیم، اظهار داشت: شب قدر، شب اوج گرفتن انسان است در صورتی که به خوبی از آن استفاده کند.

وی با اشاره به فضیلت بالای احیا و شب زنده داری در شب قدر، افزود: بخشی از این شب را به تفکر و اندیشه در رابطه با هدف از خلقت و ارزش انسان سپری کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به هفته اکرام و اطعام ایتام، ابراز کرد: مردم هم در بحث اطعام و هم تحت حمایت قرار دادن ایتام مشارکت فعال داشته باشند.

وی درباره روز فناوری هسته‌ای، بیان کرد: با وجود همه کارشکنی‌ها و جوسازی‌های دشمن، صنعت صلح آمیز هسته‌ای ما به مراحلی رسیده که خواب دشمن را آشفته کرده است.

حسینی با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، گفت: آیات نورانی قرآن و روایات کثیری از پیامبر اسلام دلالت بر فضیلت امیرالمومنین (ع) دارد که ما باید بیشتر نسبت به سیره و روش و منش ای امام آشنایی پیدا کنیم و ایشان را الگوی خود قرار دهیم و اقتدا کنیم و مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی باید عهدنامه مالک اشتر را بارها و بارها بخواند و عمل کنند.

امام جمعه دیر درباره سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این نهادی که یادگار حضرت امام و وابسته به بیت ولایت و رهبری است در عرصه‌های مختلف قدم‌های خوبی برداشته است اما با توجه به اینکه مردم از نهادهای انقلابی انتظار بیشتری دارند امیدواریم این نهاد در شهرستان دیر در جهت رضایت مردم حرکت کند و دیگر شاهد مشکلات و گلایه‌های مردمی که در گذشته بود، نباشیم.

وی با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید، افزود: اقتصاد مهمترین مسئله کشور و معیشت مردم ملموس‌ترین مشکل جامعه است اما متأسفانه گاهی اوقات بر بازار نظارت وجود ندارد یا اگر هست ضعیف است و قیمت‌ها لجام گسیخته است.

حسینی بیان کرد: سال گذشته در بحث تولید اقداماتی که انتظارات رهبری را برآورده کند حاصل نشد اگرچه کارهایی از سوی دولت انجام گرفت.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مسئولان باید اولویت شعار سال را بپذیرند و آن را به حاشیه نبرند، یادآور شد: نشانه پذیرفتن اولویت شعار سال این است که همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات اقتصادی باید ثبات داشته باشد، عنوان کرد: وقتی این تصمیمات مرتب تغییر می‌کند آن کسی که می‌خواهد کار اقتصادی و سرمایه گذاری کند سردرگم می‌شود؛ گاهی اوقات بخش نامه‌ها و این مسائل جلوی پای مردم را می‌گیرد و کاری نمی‌توانند بکنند که انتظار است این موانع برطرف و مسئولان به منویات رهبری در خصوص شعار سال توجه و عمل کنند تا تورم مهار و تولید رشد کند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه تحولات جهانی در جهت تضعیف دشمنان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است، گفت: برخلاف میل رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتباط بین ایران و کشورهای منطقه در حال شکل گیری است و از طرفی اروپایی‌ها هم در مسئله جنگ اوکراین راه خود را از آمریکا جدا می‌کنند و دولت‌هایی در آمریکای لاتین سرکار می آیند که مخالف جبهه آمریکا هستند و در خود فلسطین اشغالی تظاهرات چند صد هزار نفری علیه نتانیاهو شکل گرفته و درگیری‌ها ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه امروز جبهه مقاومت با قدرت مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است، خاطرنشان کرد: کسانی که کارنامه درستی درباره مسئله زن ندارند، ادعا می‌کنند حقوق زن در ایران نادیده گرفته می‌شود، در حالی که در کشورهای خودشان زن‌هایشان امنیت ندارند.

حسینی با اشاره به حضور فعال بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، بیان کرد: حجاب محدودیت دولتی نیست بلکه محدودیت شرعی و قانونی است و از قبل از اسلام تاکنون بوده است و چیزی نیست که جمهوری اسلامی آورده باشد.

وی با عنوان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، یادآور شد: چون دست دشمن پشت قضیه است و این قضیه را دنبال می‌کند؛ اگر کسی از دشمن پیروی کند کار حرام سیاسی انجام داده است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه بسیاری از افرادی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند چه کسانی پشت قضیه هستند، تاکید کرد: بسیاری از همین افراد اهل مراسم دینی و مذهبی هستند و اعتقادات دارند منتها نقشه و برنامه و تبلیغات دشمن به گونه‌ای است که فکر می‌کنند کشف حجاب در دین مشکلی ندارد که باید نقشه دشمن را افشا و برملا کنیم.

حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های جاسوسی دشمن پشت قضیه کشف حجاب هستند، افزود: همه دستگاه‌ها و نهادها موظف به حمایت از قانون عفاف و حجاب هستند و چون دشمن با برنامه و نقشه وارد شده، ما هم باید با برنامه در این زمینه ورود کنیم و اقدامات نسنجیده انجام ندهیم.

وی گفت: جامعه اِسلامی و مرد و زن و مسئولین در مسئله عفاف و حجاب پای کار بیایند، آنجا که کار فرهنگی نیاز است انجام شود و جایی که بازدارندگی نیاز است هم عمل شود.

امام جمعه دیر ابراز کرد: انتخابات یکی از ابزارهای مهم قدرت کشور است و اگر حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمرنگ شود دشمن امیدوار می‌شود و مسئولین و دستگاه‌ها راهبرد زمینه سازی برای مشارکت مردم و امنیت و سلامت و رقابت در انتخابات را در پیش گیرند.

وی با اشاره به تعرض رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و حرمت شکنی مسجد الاقصی در روزهای اخیر، ابراز کرد: این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر اختلاف داخلی خودشان و تظاهرات صدها هزار نفری علیه رژیم اسرائیل است.

حسینی با اشاره به برخی شرارت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی، تاکید کرد: علاوه بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین برای پاسخ گویی به شرارت‌ها و اقدامات دشمنان به ویژه اسرائیل علیه ایران اسلامی در روز قدس به میدان بیاییم و از قبله اول مسلمانان حمایت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر