سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در خطبه های نماز جمعه صورت گرفت؛
کل دریافتی اعتبار ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ را ۲۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد/ تخصیص اعتبار به شهرداری در سال گذشته، در مقایسه با سال قبل از ان (۱۴۰۰) باتوجه به تورم بی سابقه ای که وجود داشت به لحاظ ارزش ریالی کمتر هم بوده است
کد خبر: ۱۳۵۹۲۴
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: امام جمعه برازجان، نیز در خطبه دوم نمازجمعه از شورای اسلامی شهر و شهردار، بابت اقدامات عمرانی خوبی که در سطح شهر آغاز کرده اند تشکر کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهردرای برازجان، حجت الاسلام حسن مصلح خاطر نشان کرد: انتظار می رود شهردار باتوجه به برنامه ای که تنظیم و اعلام کرده اند نسبت به کارهای مانده از جمله ساماندهی بازار روز، جمعه بازار، جمع آوری سگ های بلاصاحب، طراح و پیوست فرهنگی برای فعالیت های عمرانی و تکمیل تالار شهید سلیمانی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از عملکرد شهرداری در ایام تعطیلات عید نوروز برگزاری نماز جماعت و سفره ساده افطاری در مجموعه پارک آزادی بطور ویژه تقدیر و تشکر کرد.

شهردار برازجان، در پیش از خطبه های نماز جمعه برازجان در خصوص تخصیص اعتبارات سال گذشته به شهرداری برازجان عنوان کرد: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد بودیم که یک مرجع اداری، میزان دریافت اعتباراتی که از سوی شهرداری برازجان صورت گرفته را ۴۱۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، عنوان کرده بود، که این آمار اشتباه است، اعتباراتی که به کل شهرستان اختصاص داده بودند را بنام یک شهرداری (شهرداری برازجان) مطرح کرده اند. 

مرتضی قدوسی کل دریافتی اعتبار ارزش افزوده  در سال ۱۴۰۱ را  ۲۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  تخصیص اعتبار به شهرداری در سال گذشته، در مقایسه با سال قبل از آن (۱۴۰۰) با توجه به تورم بی سابقه ای که وجود داشت به لحاظ ارزش ریالی کمتر هم بوده است.

وی با عنوان اینکه در سال گذشته ما ۵۱ پروژه فعال با اعتبار حداقل ۳۵۰ ملیارد تومان داشتیم که کل بودجه ای را که دریافت کردیم ۲۰۰ ملیارد تومان بوده است، اظهار داشت : نصف این مبلغ حقوق و مزایای پرسنل و هزینه های جاری شهرداری بوده که عملا ، قدرت مانور ما ۱۰۰ میلیارد تومان بود، با این حال با برنامه ریزی و  سیاستی که در پیش گرفتیم، توانستیم ۵۱ پروژه را در سطح شهر برازجان فعال کنیم. 

شهردار برازجان با بیان اینکه پیمانکارانی که از شهرداری، روی گردان شده بودند را دعوت به مذاکره کردیم و با آنها به توافق رسیدیم، گفت: پروژه ها را با اعتبارات پیمانکارها و سرمایه آنها شروع کردیم، ماهانه به آنها اقساط پرداخت کردیم، اینگونه بود که توانستیم شاهد اجرای ۵۱ پروژه عمرانی، زیباسازی، فرهنگی و خدماتی در سطح شهر برازجان باشیم. 

قدوسی ادامه داد: این در نوع خودش بی سابقه است که در یک شهری ۵۱ نقطه آن فعالیت عمرانی صورت بگیرد و در انتهای سال شاهد پیشرفت ۵۰ درصد حداقل هر پروژه باشیم؛ یکی از برنامه های آتی ما در سال جدید این است که پروژه های نیمه تمام را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی را استارت زدیم تا چهره فرسوده و کهنه شهر بر اثر این پروژه ها تغییر پیدا کند افزود: اجرای دیوارهای حفاظتی دره ها به ۴۰ کیلومتر دیوار چینی نیاز دارد که در طول ۴۰ سال گذشته فقط ۲۰ کیلومتر دیوار حفاظتی احداث شده بود و در سال ۱۴۰۱ با مساعدت و عنایت ویژه استاندار آقای محمدی زاده ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی اجرا شد که کم کاری ها و بی توجهی ها در ۳۰ سال گذشته دراین بخش را جبران کرده است که در اثر عدم توجه به این مسئله، خسارات جبران ناپذیری به همشهریان وارد شد. 

شهردار برازجان در خصوص پروژه های زیباسازی سطح شهر برازجان عنوان کرد: احداث ۶ میدان فرسوده شهر، طراحی و ساخت المان زیبا برای میادین را اجرا کردیم که باعث شد چهره شهر تغییرکند؛ همچنین احیا نام محلات قدیم با نصب ۳۵ تابلو محلات با نام قدیمی همان محلات که در سال گذشته انجام و موجب هویت بخشی و باز زنده سازی فرهنگ اصیل و بومی شهر برازجان شد.

مرتضی قدوسی از اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: ما برنامه ها را به صورت مستقل و هم به صورت مشارکتی با مجموعه های فرهنگی و مذهبی مساجد، هیئت های ورزشی انجام دادیم و شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه از سوی اداره فرهنگی، اجتماعی، و ورزشی و روابط عمومی شهرداری در شهر برازجان بودیم. 

وی با اشاره به اینکه بعضی مغرضانه اعلام می‌کنند که شهرداری " ظاهر سازی" می‌کند، متذکر شد: آیا دیوار حفاظتی دره ها، به طول ۱۰ کیلومتر که‌ در حال اجرا است، ظاهر سازی است؟ اجرای ۸۰۰۰ متر مربع پیاده روسازی، ۷۰ هزار متربع زیرسازی و آسفالت معابرو کوچه ها، احداث فضاهای سبز و احداث بلوارها همه پروژه های زیربنایی و زیرساختی است که در حال انجام است نه ظاهرسازی.

شهردار برازجان افزود: احداث و اصلاح میادین و نقاط حادثه خیز همه از امورات مورد نیاز و تحول ساز شهری است که در حال اجراست و همه اینها پروژه هایی نیستند که بتوان به آن ها گفت ظاهر سازی
و ما این رویکرد را  با جدیت در سال جدید دنبال می کنیم.

قدوسی یادآور شد: بلوار طالقانی و سازمانی در مواقع بارندگی حجم عظیمی از آب جمع می شد که باعث مختل شدن تردد خودروها در این مسیر بود که ما با یک کار علمی، کارشناسی و فنی سطح بلوار را کاهش دادیم که آب به سهولت عبور کند و تردد خودروها به آسانی انجام بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر