شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۹۴۱
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم، گندم‌کاران از فروش در خارج از استان و تحویل به غیر از مراکز پیش‌بینی شده در این استان پرهیز کنند.

به گزارش فکرشهر، علی باستین روز شنبه در حاشیه آئین برداشت محصول گندم از گندمزارهای استان بوشهر در منطقه دهداران شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان نیاز گندم سالانه استان ۱۳۲ هزار تن است که با توجه به پیش‌بینی برداشت و تولید ۱۵۰ هزار تن محصول در سال زراعی جاری، این استان از نظر تامین گندم مورد نیاز خودکفا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته به دلیل خشکسالی و بارش نامناسب تنها ۴۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت و مابه تفاوت نیاز از خارج استان تامین شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: گندم از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی و از اهمیت زیادی در سفره مردم برخوردار است و باید به شکرانه این نعمت الهی در مصرف آرد و نان مدیریت مصرف انجام گیرد.

باستین ادامه داد: از مراکز خرید فعال در استان بوشهر خواسته شده از گندم مازاد برنیاز کشاورزان را به موقع خرید و نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر